Počet nahlášených stížností: | 43 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Jan Kocmich
Znění stížnosti
Dobrý den. Před pár dny jsem se zaregistroval a chtěl na stránce affaire1.cz zaplatit VIP členství.Transakce se však nezdařila a přišla mi sms zpráva, že platba kartou byla zamítnuta kvůli nízkému limitu pro internetové platby. Ihned jsem se vyděsil a zjistil, že to musí být o hodně vetší částka než se kterou jsem počítal. Nicméně jsem to bral tak, že platba neproběhla a já nic nezaplatil. Po dvou dnech jsem si však všiml na internetovém bankovnictví, že je částka 4679,74 Kč v nezaúčtovaných transakcích kterou si z mé karty zaplatili aspoň za 6 měsíční předplatné členství. Hned jsem zjistil, že stránka je podvrh a chtěl bych se s vámi poradit co dělat dál. Peníze už asi neuvidím ale chtěl bych poradit, jak zrušit "předplatné této služby". Podle jejich obchodních podmínek je to možné buď dopisem, faxem nebo emailem, bohužel po zaplacení už nelze odstoupit od smlouvy ve lhůtě 14 dní, ale pouze ve výpovědní lhůtě 6 týdnů před splatností následující splátky. Email jsem zaslal jako požadavek o zrušení profilu z důvodu dalšího nevyužití nabízených služeb . I tak, se ale obávám, že žádnou odpověď nedostanu a budou si dále částku z mé karty strhávat. Za každou radu budu vděčný. Děkuji
VIP profil v seznamce Affaire1
Zrušení profilu, zamezení dalších plateb
|
Tweet |
Pokud spotřebitel odstoupení od smlouvy nebo výpověď placeného členství ve stanovené výpovědní lhůtě zašle prokazatelnou formou například prostřednictvím společností uváděné emailové adresy, faxu či dopisu, popřípadě se pokoušel zaslat, ale z důvodů na straně podnikatele mu to nebylo umožněno, stačí přeposlat společnosti znovu přeposlat odstoupení či výpovědní email, popřípadě fax či doložit odeslání dopisu a tím prokázat snahu o včasné a řádné vypovězení VIP statusu v souladu s Všeobecnými obchodními podmínkami společnosti. Zkracuje-li společnost spotřebitele na jeho právech, k takovému jednání se nepřihlíží a jde to k tíži společnosti. Pokud tedy společnost záměrně znemožňuje vypovězení smlouvy, nemůže se dožadovat toho, že právní vztah nebyl ze strany spotřebitele řádně ukončen.
Obecné náležitosti odstoupení od smlouvy obsahuje interaktivní vzor odstoupení zde: https://www.dtest.cz/clanek-3283/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-uzavrene-pres-internet-ci-po-telefonu. Výpověď smlouvy by měla obsahovat údaje, které jasně identifikují stranu, která smlouvu vypovídá, adresáta a smlouvu, která je vypovídána. Dále musí být jasně vyjádřeno, že vůlí vypovídající strany je závazek ukončit a k jakému datu.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Evropské spotřebitelské centrum rovněž k problematice zpracovalo přehlednou příručku, kterou je možné nalézt zde: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.