Počet nahlášených stížností: | 710 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 21 |
20.4.2018 jsem zakoupil na pobočce v praze u aaa auto vozidlo Audi a4, 2001, 1,6mpi 75kw, najeto 200 000km. Před zakoupením jsem auto projel cca 3 km. Mělo nějaké nedostatky, které jsem ihned odhalil. špatné brzdy, koroze blatníku, vůle v podvozku, vadné budíky apod. Vozidlo bylo za 45 000,- tak jsem to očekával a byl jsem se stavem vůči ceně spokojen. Protiůčtem jsem tam zanechal svou škoda fabia. Cestou z bazaru po ujetí přesně 8km se začalo z výfuku silně kouřit, okamžitě jsem musel auto odstavit. Druhý den jsem udělal projížďku znovu. Ihned po doohřátí motoru na provozní teplotu 90 stupňů se opět z výfuku začalo velmi silně kouřit. Upozorňuji, že se jedná o množství kouře, které ihned zahalilo celou ulici. 22.4. jsem volal do aaa auto že chci auto vrátit z tohoto důvodu a bylo mi řečeno že nejdříve si mám nechat auto zkontrolovat v servisu a pak přijít do aaa s výpisem závad a založit reklamaci. Žádal sem i výměnu vozidla, na kterou jsem měl dle smlouvy nárok, ale to prý až po vyřešení reklamace. Servis zjistil zapečené pístní kroužky a ztvrdlé gufera na ventilech - oprava cca 15 000 pokud se nezjistí že jsou špatné i válce. Po cca 10 dnech a mých 5 telefonátech na reklamační oddělení jsem byl informován, že reklamace se zamítá z důvodu, že prostě takové auto v tomto stavu jsem si koupil. Tudíž jsem žádal o výměnu za jiné vozidlo na které jsem měl právo dle smlouvy a bylo mi řečeno, že když jsem auto reklamoval, tak jsem přišel o možnost vrácení, další z důvodu byl překročení limitu pro výměnu vozidla, který je dle smlouvy 10 dní. 2 dny po zakoupení jsem žádal vrácení peněz nebo výměnu za jiné vozidlo - nevyhověno. 5x jsem urgoval telefonicky reklamaci a pokaždé žádal alespoň výměnu vozidla, vždy odpovězeno že musím vyčkat na vyřešení reklamace. Nakonec auto nemůžu vyměnit, nemůžu vrátit a je vhodné jen na jízdy do cca 5km vzdálenosti od nastartování. Dle smlouvy jsem měl právo na výměnu vozidla po zakoupení do 10 dní, najeto do 300km a stav vozidla nezměněn. Dle aaa reklamace se stav vozidla změnil ve chvíli kdy jsem nahlásil jeho závadu. Paradox je že zároveň byla reklamace zamítnuta z důvodu že prostě takové auto s touto závadou jsem si koupil a vše jim pěkně i podepsal v předávacím protokolu k vozidlu - předávací protokol popisuje auto jako vrak, vhodný na díly nebo okamžitou opravu atd.. hlavně že v textu inzerátu psali spolehlivý benzinový motor.
Audi a4, combi, 1,6mpi, 2001, spz 8u28102
Vrácení celé částky za vozidlo včetně jejich absurdních poplatků.
|
Tweet |
Při vrácení zboží, které bylo zakoupené v běžném kamenném obchodě, neexistuje zákonné právo cokoliv vrátit zpět bez udání důvodu. Možnost vrátit či vyměnit zboží je ve velkých společnostech sice obvyklá, není to však povinností podnikatele. Na výměnu či vrácení zboží spotřebiteli tedy ze zákona neplyne právní nárok, jedině kdyby to prodejce garantoval nad rámec zákona ve svých obchodních podmínkách. Pokud se prodejce zavázal při uzavírání kupní smlouvy, že lze zakoupené zboží vyměnit či vrátit ve lhůtě 10 dnů ode dne zakoupení, pak je povinen svůj závazek splnit. Spotřebitel měl tedy dané právo v uvedené lhůtě prokazatelně u společnosti uplatnit.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.
Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu. Co se týče výměny věci, § 2169 odst. 1 občanského zákoníku neumožňuje řešit reklamaci výměnou za jinou věc, leda za stejnou věc bez vad.
Pokud by došlo k situaci, že autobazar reklamaci zamítne jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Vážený pane Lindnere,
výměna vozidla v rámci 10 dnů se týká pouze vozů v ceně nad 100.000 Kč (jak je uvedeno v podmínkách na našich webových stránkách https://www.aaaauto.cz/cz/caste-dotazy-koupe-ojeteho-vozu/text.html?id=58). V souladu s těmito podmínkami nemohla být výměna Vašeho vozu provedena.
Děkuji za pochopení, s pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Dobrý den paní Míková,
to co jste napsala ohledně vrácení máte uvedeno pouze na vašich webových stránkách, ale o částce 100 000 Kč se v tištěné smlouvě, kterou mám nyní před sebou nic nepíše - viz. naskenovaná smlouva.
Dále jako rozpor mezi webem a smlouvou uvádím, na smlouvě napsásno max ujetí 300km, na webu máte max ujetí 200km. Při koupi vozidla mi byli podmínky zkráceně řečeny a nepadlo ani slovo o vámi udávaných 100 000Kč, naopak mi to bylo předkládáno jako veliká výhoda pro mě od vašeho autobazaru.
V mojí stížnosti udávám vrácení vozidla jen jako jeden z bodů. Vůbec jste se nevyjádřila k závadě na motoru, která se projevila cestou od vás z autobazaru a následné zamítnutí reklamace + vyjádření specialisty Dtestu - "Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.,, . Jak jsem již psal, s autem sem ujel pouze 8km a bylo to tentýž den. Kdyby se závada projevila o měsíc později a po ujetí třeba 1000km, ani by mě nenapadlo pokoušet se vozidlo reklamovat, ale tato situace byla alarmující - 8km a auto k.o.
Motor mám již opravený, byl bych velice rád, kdyby jste mi uhradili cenu opravy a mohli jsme tuto záležitost ke spokojenosti nás obou uzavřít.
cena opravy vyšla přesně dle přiloženého protokolu k reklamaci.
Děkuji Lindner
Vážený pane Lindnere,
ve smlouvě máte uvedeno 300 km v rámci rozšířených podmínek, které jsou ve smlouvě dále vysvětleny (jinak platí 200 km, jak je uvedeno na webu). Nicméně mám informaci, že se kolegové Vaší reklamací znovu zabývali. Reklamace byla tedy znovu posouzena a kolegové se s Vámi brzy spojí ohledně výsledku. Dejte pak prosím vědět, jak jste byl spokojený.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Hodnocení:
Komentář: Věc se vyřešila, dostal jsem bolestné 5000,- Jsem spokojen jen částečně.