Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den.
Dne 13.4.2018 jsem od od internetového obchodu převzal na výdejně zásilkovy balík-REPASOVANÝ počítač (dále jen PC). Po zkontrolování a otevření krabice se vše jevilo v pořádku ale PC byl ještě zabalen ve strečové fólii načež jsem s kamarádem PC zaplatil a odvezl. Jaké bylo překvapení když jsme doma rozmotali dvě vrstvy strečové fólie a PC byl omlácen ze všech stran. Ihned jsem PC nafotil zavolal na otima.cz a byl jsem ujištěn že toto se stává a že za to může přeprava, i kd\ž jsem říkal že krabice vypadá v pořádku. Poslal jsem jim k vyjádření email s fotodokumentací. Po pár dnech email (všechny emaily z optima.cz mi automaticky pořád padají do spamu i když je odblokuji) že to řeší s firmou zasilkovna.cz. Po pár dnech opět email ve spamu kde bylo vyjádření že za to zásilkovna.cz nemůže že si to zákazník převzal bez výhrad. Dle podmínek zásilkovny vše v pořádku. Já také vím že zasilkovna.cz nepochybila. A vyjádření z optimy znělo "Je nám líto, ale více pro Vás momentálně nemůžeme udělat.". Načež jsem tedy sepsal protokol o vrácení ve 14ti denní lhůtě a řádně zabalené poslal na vlastní náklady zpět.23.4.2018 si balík převzali. Vyjádření z optimy přišlo do spamu 4.5. kde je v příloze protokol slovenské firmy MBTECH která údajně dělala vyčíslení ceny opravy PC. Popis poruchy v reklamačním protokolu od optima.cz: Zákazník nám odstupuje od kupní smlouvy (do 14 dnů) a vrací nám zařízení poškozené (zřejmě po pádu) prosím o vyčíslení škody a ceny uvedení do původního stavu.(buchnutý jeden roh, celý je nejaký krivý - ohnutý). A konečné vyjádření v protokolu: UKONČENIE REKLAMÁCIE Vyjadrenie servisného technika: Poškodená skrinka PC, cena uvedenia zariadenia do pôvodného stavu 143,12 € bez DPH = 3661,60 czk bez DPH. BP. Já jsem nechtěl ale žádné vyčíslení opravy. Evidentě pochybil obchod a né zásilkovna. Vše řádně zdokumentované včetně svědka. V emailu od otima.cz stojí že mi můžou proplatit 990,- Kč a zbytek si nechají na opravu. S tímto nesouhlasím.
Dell 9020 MT, SN: A87761,
Byl bych rád kdyby optima.cz uznala chybu a vrátili mi celou kupní cenu za počítač. Poštovné si klidně mohou nechat.
|
Tweet |
V případě smlouvy uzavřené na dálku (např. přes internet) má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Do následujících 14 dnů po odstoupení je povinen zboží prodejci vrátit.
Prodávající má dle § 1832 občanského zákoníku povinnost vrátit kupujícímu všechny peněžní prostředky, včetně nákladů na dodání, které od spotřebitele převzal. Snížit navrácenou částku může prodávající pouze v případě, který předpokládá § 1833 občanského zákoníku, který říká: "Spotřebitel odpovídá podnikateli pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. To neplatí, pokud podnikatel nesdělil spotřebiteli informace podle ustanovení § 1820 odst. 1 písm. f)."
To znamená, že pokud prodávající chce snížit navrácenou částku, musel by v případě sporu prokázat, že opotřebení vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Neprokáže-li to, neměl by navrácenou částku nikterak snižovat.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud podnikatel neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit podnikateli pokutu za přestupek. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Společnost nám sdělila, že celá situace byla vyřešena 9.5.2018 vrácením peněz.
Stížnost přeřazujeme na spotřebitele a žádáme o potvrzení informace a o případné uzavření stížnosti.
Hodnocení: