Počet nahlášených stížností: | 38 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 30.7.2017 jsem se zaregistroval na internetové stránky thecasuallounge společnosti iMedia888 GmbH. Byla mi zdarma nabídnuta bezplatná verze na základě speciální nabídky - viz čl.4. VOP - která umožňovala plný prémiový přístup k účtovaným službám. VIP členství mi bylo posléze automaticky prodlouženo, ačkoli bylo toto prodloužení v rozporu s čl.2 písm. c VOP, ve kterých je automatické prodloužení vázáno na zakoupení VIP produktu. Což není můj případ, neboť jsem nikdy VIP produkt nezakoupil, ale byl mi zdarma nabídnut. Je nutné dále upozornit, že jsem nebyl o prodloužení nikterak informován a ani mi nebyla společností zaslána žádná částka k úhradě na základě prokazatelného ceníku - není nikde uveden!? Až posléze jsem byl nejprve prostřednictvím vymáhačské firmy Fairmount GmbH a následně advokátní společností Auer Witte Thiel upozorněn na zaplacení částky 194,42 EUR.
Společnost iMedia888 GmbH, která provozuje internetové stránky thecasuallounge, v ČR kontakt přes support@thecasuallounge.cz . Zveřejněné stížnosti na tuto společnost ji myslím dostatečně charakterizují.
1. Zastavit vymáhačské e-maily, které chodí zpravidla ve 14 ti denních cyklech, vždy s upraveným, posunutým datem splátky.
2. Prosím o popis právního postupu v případě, že by se společnost rozhodla vymáhat "pohledávku" soudně v ČR, s případným odhadem event. dalších nákladů. Pevně však věřím, že toto krajní řešení je velmi nepravděpodobné.
|
Tweet |
Dle informací uvedených v "podmínkách užívání" se smluvní vztah automaticky jednou prodlouží o dobu, na kterou byl sjednán. Po uplynutí doby, na kterou byl závazek automaticky prodloužen, je smluvní vztah ukončen. Pokud společnost bez svolení spotřebitele několikrát automaticky prodloužila závazek, nepostupovala v souladu se svými obchodními podmínkami a spotřebitel by mohl žádat vrácení peněžních prostředků, které mu byly neoprávněně strženy za druhé a další automatické prodloužení smluvního vztahu bez jeho svolení. Jestliže společnost nepostupovala v souladu s podmínkami ani při prvním prodloužení, lze žádat vrácení peněz i v tomto případě.
Pokud by společnost prostřednictvím platební karty strhla neoprávněně z účtu spotřebitele další peněžní prostředky, je vhodné využít služby chargeback, kterou poskytuje většina evropských bankovních společností ve spolupráci s vydavateli platebních karet. Jedná se o služby, kdy bankovní společnost vrátí podvedenému spotřebiteli peněžní prostředky zpět na účet a následně si jejich vymáhání po obchodníkovi zajistí sama. Více o této službě naleznete na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3189/esc-kdy-je-lepsi-platit-kartou.
Z důvodu předběžné opatrnosti může také spotřebitel požádat svoji bankovní společnost o blokaci platební karty, kterou použil pro zaplacení VIP členství. Blokace platební karty však může být spojena s určitým poplatkem.
Pokud by společnost hrozila exekucí na údajně dlužnou částku, platí, že případnou exekuci by musel nařídit nejprve soud. V případě, že se společnost rozhodne vymáhat údajný dluh spotřebitele vůči společnosti soudní cestou, budou dokumenty vztahující se k vypovězení smlouvy důležité pro případné prokazování neexistence dluhu. Doporučujeme proto, aby si spotřebitel případnou e-mailovou konverzaci pečlivě zdokumentoval a uchoval.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.