Společnost


René Kolář

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#23384Administrativní poplatek za storno objednávky před odesláním zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 21 dnů 11 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
07.05.2018, před 7 lety

Ilona Fridrichová Jelínková

Znění stížnosti

Dne 2. 5. 2018 v15.50h jsem na e-shopu maxiobchodak.cz objednala 3ks maket havrana na adresu svých rodičů, platba měla být převodem, který jsem neuskutečnila. Bohužel jsme se v rodině špatně domluvili a já tuto objednávku za 3 minuty stornovala. Dne 3.5.2018 ve 23.19h mi došel email s potvrzením o přijetí objednávky. Opět jsem napsala email s omluvou a podruhé objednávku stornovala. Od e-shopu mi došla faktura za administraci storna objednávky. Proti tomuto poplatku jsem se ohradila, přičemž mi přišly emaily, že poplatek mi byl vyměřen podle ceníku uvedeného na stránkách obchodu. Poslala jsem prodávajícímu citaci Vašeho vyjádření(dTestu) k mému dotazu, ale bohužel pán trvá dále na zaplacení a věc chce předat právnímu oddělení. Přidávám citaci (kopii) emailu: ...pletete si ale právní pojmy - odostoupení od smlouvy a storno objednávky.Vy jste nedodržela závaznou koupní smlouvy a někdy musel v administraci smlouvu zrušit - dle ceníku Vám účtujeme úkon. Odstoupení od smlouvy znamená převzít zboží a vrátit zboží v zákonné lhutě.Vy tedy od smlouvy neodstupujete, ale smlouvy stornujete - tedy nedodržujete závaznou objednávku. ...... Vážená paní, opravdu úsměvné a z vaší strany ubohé zastrašování. Paragraf § 1829 jasně vymězuje odstoupení od kupní smlouvy - a) kupní smlouvu, ode dne převzetí zboží, V případě, že platba nedojde, předám k právnímu vymáhání.(konec citace).
Nejde mi o výši poplatku (100,-Kč), ale o princip. To zastrašování má pán na mysli to, že jsem napsala, že to dál dám k prošetření na ČOI a dTestu. Panu nevznikly žádné náklady za poslání a balení. A nechat si zásilku poslat, když vím, že bych ji vracela zpět, mi také připadá zbytečné. Chtěla jsem s panem věc vyřešit, ale bohužel se tak nestalo.


Produkt

maketa havrana


Požadované řešení

Nepožadovat zaplacení administrativního poplatku storna objednávky.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.6.2018 16:06, před 7 lety

Ustanovení § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, skutečně říká, že "Spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy ve lhůtě čtrnácti dnů. Lhůta podle věty první běží ode dne uzavření smlouvy a jde-li o a) kupní smlouvu, ode dne převzetí zboží"

Toto ustanovení je však třeba vykládat ve světle Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2011/83/EU ze dne 25. října 2011 o právech spotřebitelů, jíž § 1829 občanského zákoníku do českého práva transponuje (tzn. přenáší). Konkrétně bod 40 preambule citované směrnice jasně určuje, že lhůta určuje konec, nikoliv počátek, lhůty, ve které může spotřebitel od smlouvy odstoupit.

S ohledem na ustanovení zmíněné směrnice je třeba § 1829 občanského zákoníku vykládat tak, že spotřebitel může od smlouvy odstoupit kdykoliv po jejím uzavření (tedy i před převzetím zboží), nejpozději však 14 den po převzetí zboží.

Prodávající tedy není oprávněn účtovat jakékoliv stornopoplatky za zrušení objednávky. Pokud by ujednání o stornopoplatku obsahovala smlouva, nebo obchodní podmínky, jednalo by se o nepřiměřené ujednání ve smyslu § 1813 občanského zákoníku, ke kterému se dle § 1815 nepřihlíží (tedy, se na smlouvu hledí, jako by v ní dané ujednání nebylo).

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud podnikatel neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit podnikateli pokutu za přestupek. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.7.2018 01:13, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.