Společnost


Allianz pojišťovna, a.s.

Počet nahlášených stížností:96
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:10
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

66%
34%
Toto skore je založeno na 3 stížnostech.

#23387Bezdůvodné zvýšení povinného ručení

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 21 dnů 9 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
07.05.2018, před 7 lety

Tomáš Rokyta

Znění stížnosti

Dobrý den,
Rád bych se na Vás obrátil s pomocí,minulý rok v červnu , jsem uzavíral nové povinné ručení u společnosti ALLIANZ ,(přes mobilní telefon , jsem volal paní , která mi to uzavírala, vybral jsem ho z důvodu že je to druhé auto v rodině, a nejezdím s ním skoro vůbec, zdůrazňuji že se jednalo o reklamu a pojistku MÁLO JEZDÍM , MÁLO PLATÍM. Paní mi vypočítala , že to bude stát 1758kč/ na rok , pokud najedu do 5000km, samozřejmě jsem souhlasil, nyní po roce mi přišel dopis na částku 2158kč/rok +zelená karta a v dopise znělo: Vaše vozidlo najelo za 9 měsíců a 11 dní 349 km, což odpovídá ročnímu (12 měsíců) nájezdu v intervalu do 5 000 km. Váš počáteční odhad se trefil do pásma skutečně najetých kilometrů. I v dalším roce zůstáváte ve stejném pásmu ročně ujetých kilometrů do 5 000 km.
Vzhledem k tomu, že se však zvyšuje počet škod, rostou náklady na škody z „povinného ručení“, zejména pak škody na zdraví převyšují vysoce průměr pojistných plnění, jsme jako pojišťovna povinni v souladu s ustanovením § 3b) zákon a č. 168/1999 Sb., o pojištění odpovědnosti stanovit výši pojistného tak, abychom zabezpečili trvalou splnitelnost závazků vzniklých provozováním pojištění odpovědnosti a úhradu příspěvku České kanceláři pojistitelů. Všechny pojišťovny jsou současně povinny nejen hradit újmy, ale také spolufinancovat náklady na zásahy hasičů u autonehod. Tyto náhrady byly dříve financovány výhradně za státního rozpočtu. Dále byla pojišťovnám dána povinnost odvádět 3 % z Vámi uhrazeného pojistného do nově vzniklého Fondu zábrany škod, jehož účelem je finanční podpora hasičských sborů a integrovaného záchranného systému.
A proto se ptám : proč když jsem žádnou nehodu neměl a mám maximální bonusy, proč mám tedy doplácet na někoho kdo pořád bourá vozidla, paní v telefonu mi jasně říkala že pojistné se nebude měnit a zůstane do 5000km -1758kč/rok
prosím Vás o pomoc a radu jak dál ,co dělat.
Děkuji a přeji hezký den.


Produkt

Povinné ručení-MÁLO JEZDÍM , MÁLO PLATÍM


Požadované řešení

Snížení pojistného na původních 1758kč/rok , popřípadě dostat slevu za maximální pojistný bonus


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.6.2018 16:22, před 7 lety

Podle § 2785 občanského zákoníku má pojistitel (pojišťovna) právo měnit výši pojistného pouze, pokud se na tom dohodne se pojistníkem (spotřebitelem) nebo pokud tak bylo ujednáno v pojistných podmínkách. Upraví-li pojistitel výši pojistného, sdělí ji pojistníkovi nejpozději dva měsíce přede dnem splatnosti pojistného za pojistné období, ve kterém se má výše pojistného změnit. Nesouhlasí-li pojistník se změnou, může nesouhlas projevit do jednoho měsíce ode dne, kdy se o ní dozvěděl. V takovém případě pojištění zanikne uplynutím pojistného období, na které bylo pojistné zaplaceno. Neupozornil-li však pojistitel na tento následek pojistníka ve sdělení o změně výše pojistného, trvá pojištění nadále a výše pojistného se při nesouhlasu pojistníka nezmění.

Ve vztahu ke zmíněné reklamě uvádíme, že podle § 2 odst. 1 písm. c) zákona o regulaci reklamy se zakazuje reklama, která je zároveň nekalou obchodní praktikou. Nekalé obchodní praktiky definuje zákon o ochraně spotřebitele v § 4 a následujících. Jedná se o klamavé a agresivní obchodní praktiky. Obchodní praktika je nekalá, je-li jednání podnikatele vůči spotřebiteli v rozporu s požadavky odborné péče a je způsobilé podstatně ovlivnit jeho rozhodování tak, že může učinit obchodní rozhodnutí, které by jinak neučinil. Klamavou je taková obchodní praktika, při níž je použit nepravdivý či zavádějící údaj.

Příslušným orgánem, na něž by se měl spotřebitel obrátit v případě, že si chce stěžovat na klamavou reklamu je v daném případě krajský živnostenský úřad příslušný podle sídla nebo místa podnikání zadavatele reklamy. Spotřebitel může požádat správní orgán o prošetření celé věci a zároveň požádat, aby byl informován o případně zjištěných nedostatcích.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.7.2018 01:12, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.