Počet nahlášených stížností: | 546 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 9 |
Dobrý den,
dnes 07.05.2018 v cca 19:15h jsem po kontrole účtenky v pobočce PENNY Market s.r.o. Lomnice nad Popelkou zjistil, že položka Hermelín na grill (4x 80g) byla účtována za 79,90 Kč, přestože cenovkami byla avizovaná cena 69,90 Kč.
Požádal jsem na kase mladou prodavačku o vrácení rozdílu, přičemž zároveň na displeji kasy byla namarkována též stejná chybná částka u zrovna platícího zákazníka. též jsem na tento rozpor poukázal.
Zatímco pan vedoucí odešel ověřit rozpor do hloubi prodejny, prodavačka se hájila tím, že to není její věc, neboť nezadává do kasy a tudíž se jí to netýká. Nakonec prý dá zákazníkovi peníze ze svého a dále ať nepřekážím v prodeji.
V této chvíli přišel pan vedoucí a bez omluvy mi vrátil 10Kč a s účtenkou odešel a už se nevrátil.
Očekával jsem tedy omluvu od paní prodavačky a se zlou jsem se potázal, za nic nemůže, a o co mi prý jde. Jmenovku měla otočenou rubem a jméno nebo číslo mi jako identifikaci odmítla sdělit, nic mi do toho prý není(dle oslovení kolegou Michala, blond vlasy).
Takže jsem odešel s pocitem, že PENNY celý den úmyslně klame zákazníky a markuje jim vyšší ceny (10Kč / ks) a to u zboží, které se prodávalo celý den ve třech variantách a ještě místo omluvy (která by zřejmě vyřešila tuto stížnost)jsem dostal vynadáno od reprezentanta, který se ke své firmě nehlásí.
Do tohoto obchodu chodím často, přestože nadceněné zboží jsem tu řešil víckrát, po této zkušenosti ovšem zvažuji návrat k jinému řetězci.
Nadceněné zboží 79, 90 Kč místo 69,90 Kč (Sedlčanský hermelín na gril, 3 varianty) zřejmě takřka celou pracovní dobu 07.05.2018, Lomnice nad Popelkou.
Jelikož k nadcenění zboží se slevou v této pobočce nedošlo poprvé, zdá se tato praktika úmyslnou (značně ziskovou).
Přesvědčivé by byly informace o protiopatřeních.
Z lidské stránky bych ocenil omluvu, ovšem od loajálního zaměstnance. Pak bude omluva upřímně míněná.
Recenzi o této zkušenosti napíšu právě po reakci.
|
Tweet |
Nabídka zboží, která je tvořena i cenou u něj uvedenou, je pro obchodníka závazná. Pokud jinou cenu uvádí a jinou účtuje, dopouští se klamavého jednání a je právem spotřebitele dožadovat se rozdílu v ceně zaplacené navíc.
Prodávající je povinen informovat v souladu s cenovými předpisy a přímo použitelným předpisem Evropských společenství spotřebitele o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb zřetelným označením výrobku cenou nebo informaci o ceně výrobků či služeb jinak vhodně zpřístupnit. Informace o ceně nesmí zejména vzbuzovat zdání, že cena je nižší, než jaká je ve skutečnosti. Dozorovým orgánem je v této oblasti Česká obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele.
Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.