Počet nahlášených stížností: | 139 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobry den.Jiz pred rokem me podomni prodejce navstivil,ze jde neco zkontrolovat a chtel po me podepsat nejaky formulate,jako ze tam byl.ja jsem bohuzel s duverou podepsala a nenapadlo by me,ze se uvazu k necemu takovemu.Zjistila jsem pote,ze slo o spolecnost Envona a nejake nabidky,cemuz dodnes nerozumim,posilala jsem hned vypoved a jelikoz mi tato spolecnost zadnou neposkytla,vypovedela jsem to podle rad do 14 dni,dle paragrafu 11a a odst.3 energeticky zakon.v zapeti mi prislo,ze mi neakceptuji vypoved a poslali mi novy formular,jenze tu postu jsem prebrala 14 den od podepsani smlouvy a posta uz mela zavreno.znama jim to tedy posilala emailem a ja druhy den doporucenym dopisem.rok se nic nedelo,mela jsem tudiz celou zalezitost za uzavrenou a ted mi prislo,ze mam uhradit 3000kc,po roce co se odmlceli psala jsem tam aby mi to oduvodnili a oni mi napsali s tim,ze jsem porusila,dle vseobecnych podminek mou vypovedi plne moci tu prihlasku a je stale platna,tomu teda nerozumim.prosim o pomoc
Nic jim platit nebudu,jsou to podvodnici a napisu I na eru
|
Tweet |
Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud by však spotřebitelka o tomto svém právu nebyla poučena nebo neobdržela-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy.
Odstoupení smlouvy je jednostranným právním jednáním, přičemž k jeho účinností je nezbytné, aby bylo doručeno druhé straně. Jestliže existuje právní nárok na odstoupení, smlouva zaniká v okamžiku, kdy strana mající tento nárok prokazatelně oznámí straně druhé, že jej využívá.
Z uvedené stížnosti vyplývá, že spotřebitelka jasně projevila vůli nesetrvat v závazku tím, že zákonné lhůtě zaslala výpovědi, tak i odstoupení od smlouvy pomocí e-mailu. Spotřebitelka dle článku 11 Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2011/83/EU ze dne 25. října 2011, o právech spotřebitelů, může odstoupit od smlouvy jakoukoliv formou. Z toho plyne, že společnost je povinna akceptovat i odstoupení od smlouvy zaslané e-mailem.
Společnost není oprávněna takovéto odstoupení od smlouvy sankcionovat, rovněž po tomto odstoupení od smlouvy nemá nárok na jakékoliv smluvní pokuty za maření smlouvy apod.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud podnikatel neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit podnikateli pokutu za přestupek. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.