Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
dne 3.4.2018 jsem se na zkoušku registrovala na měsíc za 156,-u této společnosti s tím, že pokud budu spokojená zakoupím si členství. Dne 7.5.2018 mi z účtu odešlo bez mého vědomí 2247,-. Zjistila jsem, že je to za premium členství, které jsem nikdy nechtěla, neuzavřela jsem s nikým smlouvu, nikdo mě neinformoval emailem ani jinak, kolik se za takové členství platí a ani, že toto budu muset zaplatit nebo jestli s tím souhlasím. Chápu to celé jako podvod, na email nikdo neodpovídá a ráda bych celou částku dostala zpět na účet a také vysvětlení a zrušení prodlužování členství zrušení členství a profilu.
Děkuji
částka 156,- na zkušební měsíc odešla 5.4.2018 registrace proběhla 3.4.2018 z účtu bez mého vědomí byla stržena dne 7.5.2018 částka 2247,-
Navrácení celé částky 2247,- protože jsem o takto placené členství nikdy neměla zájem, nepožádala jsem o toto a nepodepsala smlouvu a nikdo mě dopředu ani poté neinformoval o ceně za tuto službu s níž bych nesouhlasila.
Děkuji
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínky ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Pokud bylo mezi stranami sjednáno poskytování služeb v rámci placeného členství, mohla být sjednána i jejich automatická prolongace. Se sjednáním služby mohl spotřebitel souhlasit i s prováděním opětovné platby.
Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Výpověď je účinná jejím doručením a spotřebitel má v takovém případě právo na vrácení poměrné části zaplacených peněžních prostředků za dané období. Nevrátí-li společnost peněžní prostředky poté, co jí k tomu spotřebitel vyzve, může spotřebitel žádat navíc zákonný úrok z prodlení.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Evropské spotřebitelské centrum rovněž k problematice zpracovalo přehlednou příručku, kterou je možné nalézt zde: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/.
ID: UBIQPE62
Dobrý den.
Mějte prosím na paměti, že jste souhlasila s Všeobecnými obchodními podmínkami be2 (VOP), kterých součástí jsou také informace související s prodloužením Vašeho Prémiového členství, zakoupeného k datu: 03/04/2018. Prolongace je uvedená i na platební stránce, v rámci které jste si své členství zvolila a uhradila a také na potvrzení o realizaci úhrady, které Vám bylo odeslané prostřednictvím emailové komunikace ihned po realizaci platby.
Prémiové členství je prodloužené v případě, že jej klient včas a řádně nevypoví. Výpověď Prémiového členství je přitom potřebné uskutečnit nejpozději 4 dny před datem vypršení uhrazeného období (t.j. 4 dny před jeho prodloužením).
Jelikož nebyla z Vaší strany zaznamenaná žádná snaha o včasné a řádné vypovězení Vašeho Prémiového členství, bylo toto – v souladu s VOP – prodloužené.
Pokud došlo z naší strany k omylu a Výpověď jste nám v stanovené výpovědní lhůtě zaslala (prostřednictvím FAX-u, dopisu či přílohy emailu), přepošlete nám prosím svůj výpovědní email s potřebnou přílohou, kopii potvrzení o odeslání FAX-u či potvrzení Pošty o odeslání Výpovědi formou dopisu,
děkujeme Vám.
.........................
Prodlužování Vašeho Prémiového členství bylo již zrušené.
Vaše Prémiové členství je platné do 03/08/2018, po uvedeném datu nebude prodloužené.
Svůj profil můžete vymazat kliknutím na kruhovou ikonu fotografie, následně na možnost "Nastavení" a "Smazat (můj) profil", mějte však prosím na paměti, že tím nevyužijete své Prémiové členství.
Dobrý den,
zakoupila jsem členství na zkoušku na jeden měsíc a toto zaplatila. S VOP jsem souhlasila,ale v nich nikde nejsou informace o cenách. Ani z profilu se nedostanu k žádnému ceníku kde je uvedeno kolik se za co platí, proto celé toto chápu jako podvod z Vaší strany. Ve VOP máte uvedeno...další smluvní poměr s be2 oddělený od registrace tzv. prémiové členství, které připomínám jsem nechtěla ...Zákazník bude před uzavřením tohoto dalšího smluvního poměru informován o zpoplatnění služby a příslušně platných cenách a platebních podmínkách.
Další bod VOP ...než bude placený servis zpřístupněn, bude zákazník výslovně upozorněn na to, že služba je placená. Náklady, rozsah služeb a platné způsoby placení budou vysvětleny v rámci objednání služby....nikdy jsem nic neobjednala a z Vaší strany jsem nikdy nedostala žádný email ani dopis ohledně informací placeného prémiového členství a proto to chápu jako porušení podmínek. Opětovně žádám o navrácení celé částky 2247,- zpátky na účet. S touto stížností jsem se též obrátila na evropskéhospotřebitele. Výpověď z mé strany již byla zaslána.
Společnost má povinnost, než dojde k uzavření smlouvy, informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Informace o prodloužení pouze v obchodních podmínkách pak dostatečná není. Jestliže by tedy na platební stránce informace nebyla vůbec, potom dle našeho názoru společnosti žádný nárok v souvislosti s prodloužením nevznikl. Platební stránka zaslaná spol. be2 sice obsahuje informaci o automatické prolongaci, avšak dle našeho názoru nedostatečným způsobem. Je zarážející, že ostatní text je uveden černou barvou, která v kombinaci se světlým podkladem umožňuje jednoduché přečtení, zatímco poučení o automatické prolongaci je uvedeno šedým písmem na šedém podkladu, takže je o poznání méně čitelné a přehlédnutelné. Závazně posoudit, zdali je poučení poskytnuté takovou formou dostatečné však přísluší jedině soudu. Pokud by však dostatečné nebylo, nevznikla by na straně spotřebitele povinnost uhradit poplatek za prodloužené členství.
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby mohla reagovat na vyjádření spotřebitelky.
ID: UBIQPE62
Dobrý den.
V souvislosti s obdobím platnosti a cenou stávajícího i eventuálně prodlouženého Prémiového členství či možnostmi jeho Výpovědi jste byla informována prostřednictvím platební stránky, emailové zprávy s potvrzením realizace úvodní platební transakce a Všeobecných obchodních podmínek be2, které jsou uživatelům k dispozici na naší domovské stránce www.be2.cz a také přímo v jejich uživatelském profilu (viz prosím také předešlý komentář z 14.5.2018),
děkujeme Vám.
Dobrý den,
opakuji,že žádný email s informací ohledně cen za prémiové členství případně s obdobím platnosti a splatnosti mi nebyl doručen. Pokud ano poprosím o přeposlání s datem kdy mi měl být doručen a pokud stále poukazujete na VOP prosím kde v nich přesně najdu informace o cenách? Kontaktovala jsem v této věci právničku a pokusíme se kontaktovat co nejvíce takto podvedených klientů Vaší seznamky ve věci podání hromadné žaloby. Stále požaduji navrácení částky za členství, které jsem nechtěla a nebyla jsem na něj nikdy žádným způsobem upozorněna ani ohledně trvání ani ohledně cen.
Hezký den
ID: UBIQPE62
Dobrý den,
informace o cenách je součástí platební stránky a Potvrzení o realizaci úhrady.
V zájmu přeposlání Potvrzení o realizaci úhrady prosím kontaktujte Zákaznické centrum na adrese: zakaznickyservis@be2.cz - jelikož toto obsahuje citlivá data, není jej možné zveřenit.
Dobrý den,
potvrzovala jsem realizaci úhrady 156,- členství na zkoušku na jeden měsíc. Informaci o jiných cenách a nějakém premium členství jsem neobdržela. Zákaznické centrum jsem již kontaktovala. Trvám na tom, že jde z Váší strany o podvod neboť záměrně neuvádíte informace o cenách a členství a informace, které jsou údajně v platebním rozkazu jsou nedostatečné. Tuto věc budu nadále řešit v součinnosti s dalšími takto podvedenými lidmi.
Hezký den
Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost na vyjádření spotřebitelky reagovat.
ID: UBIQPE62
Dobrý den,
dle našich informací Vás již v uvedené záležitosti kontaktovalo Zákaznické centrum be2.
Dobrý den,
ano kontaktovalo a poslalo fakturu na částku přes 2000,-. Tuto FA jsem v ten den viděla poprvé a bohužel mi Vaše zákaznické centrum nebylo schopno doložit, že toto vyúčtování jsem obdržela již dříve tudíž tuto věc postoupím dále své právní zástupkyni, která učiní potřebné kroky.
Tímto děkuji dTestu za příležitost kontaktovat společnost.
Krásný den
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.