Počet nahlášených stížností: | 28 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Spolecnost pravdepodobne v breznu t.r. uzavrela za nejistych okolnosti smlouvu o zprostredkovani dodavek energii se zakaznici. Zakaznici toto prezentovala jako nabidku slev na energie. Spolecnost neposkytla zakaznici platné a účinné vyhotovení smlouvy a nasledne toto poskytnout striktne odmita. (Zadost o nasledne poskytnuti smlouvy byla predlozena pouze telefonicky - postu v sidle spolecnosti neni mozno overene predat. Pri prvnim telefonatu pracovnice spolecnosti nevstricne prislibila dotazat se vedeni a ozvat se s odpovedi, pri urgenci tlumocila striktni odmitnuti poskytnuti, nebo zaslani jakekoliv pisemnosti.)
Pisemnosti jsou: Jednací číslo dotazu je 45796/JB
Potrebujeme platné a účinné vyhotovení smlouvy, aby bylo mozno po 3 letech jeji platnosti vypovedet automatickou obnovu.
|
Tweet |
Poskytovatel služby je povinen vydat spotřebiteli bezprostředně po uzavření smlouvy alespoň jedno její vyhotovení dle § 1822 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Pokud se jedná o nejisté okolnosti při uzavírání smlouvy, podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jež je nekalou obchodní praktikou. Jestliže naopak společnost záměrně vede jednání se spotřebitelem takovým způsobem, že se přihláška jeví jako nezávazná, i když tomu má být ve skutečnosti naopak, jedná se o klamavé konání, které je také nekalou obchodní praktikou. Užívání nekalých obchodních praktik ve vztazích se spotřebitelem je zakázáno § 4 odst. 4 zák. č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Pokud poskytovatel aukcí energií užívá při poskytování služeb nekalé obchodní praktiky, doporučujeme spotřebiteli, aby takové jednání společnosti nahlásil na Českou obchodní inspekci. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese https://www.coi.cz/podatelna/.
Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena na dálku (po telefonu, přes internet...) nebo při podomním prodeji, je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy, což stanoví § 1829 odst. 2 občanského zákoníku.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost nás dodatečně kontaktovala s tím, že chce na stížnost reagovat. Stížnost proto znovu otevíráme a poskytujeme společnosti prostor k vyjádření.
Dobrý den,
nejsem si úplně jista, co je myšleno argumentem pana Fojtíka - uzavřena za nejistých okolností. Naše společnost má své interní call centrum, kdy zavolá zákazníkovi a informuje jej, že se jedná o slevnění energií. Pokud zákazník odsouhlasí schůzku, obchodní zástupce jej navštíví a podrobně mu vysvětlí přihlášku na slevu k naší společnosti. Pokud se spolu domluví na uzavření podmínek, zákazník smlouvu podepíše a obchodní zástupce zanechává kopii této přihlášky u zákazníka. Originál zůstává uchován u naší společnost na příslušném oddělení, proto není možné tento dokument odeslat zákazníkovi. Samozřejmě není problém si vyžádat tento dokument e-mailově nebo písemně s tím, že naše společnost je ochotna zaslat scan konkrétní smlouvy e-mailem, i když kopie byla ponechána při schůzce. Na webových stránkách máme uvedenou adresu pro korespondenci, jelikož sídlo společnosti neslouží jako kontaktní centrum pro zákazníky, ale i tak poštu na této adrese přeposíláme na příslušná místa, aby k nám veškerá korespondence dorazila.
Dobrý den, v reakci České aukční energetické s.r.o. (dále jen společnosti) je uvedeno několik nepřesností. Některé skutečnosti je obtižné doložit, jelikož k nim došlo při osobním jednání bez svědků, jiné ale jsou dokumentovatelné. Tento text však je určen pro poučení potenciálních zákazníků, proto jich přiměřeně uvádím co nejvíc.
1.
Reakce společnosti dorazila až po 9 měsících a 22 dnech a to byla zprostředkována nezávislou autoritou (D-test). Ještě menší vstřícnost projevuje společnost při přímém jednání s již získaným zákazníkem. Telefonickou žádost o poskytnutí kopie podepsaných dokumentů (smlouvy a případně plné moci) 26.4.2018 na kontaktním telefonu pracovnice společnosti odmítla, ale přislíbila zavolat spět stanovisko vedení společnosti. Do 10.5.2018 se neozvala a při telefonické urgenci tlumočila striktní odmítnutí vedení k zaslání jakékoliv písemnosti. Následně byl uskutečněn pokus o předání žádosti podatelnou na adrese sídla společnosti. Toto předání nebylo, dle sdělení pracovnic na adrese sídla společnosti, možné - uvedly že přejímají pouze poštovní zásilky, na této adrese sídlí dalších víc než 1300 slovy "tisíc třista" subjektů. Na odpověď na žádost o poskytnutí kopie podepsaných dokumentů zaslanou doporučeným dopisem čeká zákaznice už měsíc (ke dni tohoto vyjádření).
2.
Pokud se týká "nejistých okolností" při uzavření smlouvy - není o jednání podrobný záznam a jediné co po návštěvě obchodního zástupce u zákaznice zůstalo, je předtištěný dvoustránkový formulář nadepsaný PŘIHLÁŠKA O ZAJIŠTĚNÍ SLEV NA DODÁVKÁCH ENERGIÍ, který se v dalším textu mění na zprostředkovatelskou smlouvu obsahující m.j. i náhradu nákladů v řádu tisíců korun. Žádné údaje však zde nejsou vyplněny a je zde pouze mimo rubriky vepsáno jméno s telefonním číslem, na kterém se nikdo nehlásil, proto byla pro vyžádování platné a účinné kopie použita kontaktní linka ze záhlaví.
Důležité je poznamenat, že zákaznice špatně slyší, a zrakově na tom také není nejlépe, při jednání to uvádí, ale je to také zřejmé. Zprostředkovatelskou smlouvu chápala jako nezávaznou nabídku až do chvíle, kdy obdržela smlouvy s novým dodavatelem energií, které už byly podepsány místo ní zprostředkovatelskou společností. Za této situace už by ani nebylo možno využít formulář ODSTOUPENÍ OD PŘIHLÁŠKY O ZAJIŠTĚNÍ SLEV, který v dotčeném období nebyl na webové stránce společnosti k dispozici.
Dobrý den,
jak uvádíte, že reakce ''dorazila'' až po devíti měsících a dvaadvaceti dvou dnech je správné informování. Samozřejmě k tomu má společnost i své důvody, které Vám sdělovat samozřejmě nemusíme. Ze slušnosti Vás tedy informuji, že došlo bohužel k odesílání informativních e-mailu na špatnou e-mailovou adresu, tedy se k nám tyto informace dostali mnohem později, než bychom si sami přáli.
Dále bych Vás chtěla informovat, že není zapotřebí znovu psát to samé dokola, informace jste uváděl i v předchozím vyjádření, ke kterému jsme se Vám vyjádřili. Sídlo společnosti neslouží jako kontaktní centrum pro zákazníky, pokud na tuto adresu avšak nějaké korespondence obdržíme, přeposíláme na příslušná místa. Pokud žádáte o zaslání kopie přihlášky o zajištění slev na dodávkách energií, je samozřejmě lepší si rovnou žádat e-mailově, jak uvádíme.
Navíc předáváme pouze smlouvu - Přihláška o zajištění slev na dodávkách energií, kterou následně uvádíte, že máte - byla Vám zanechána při schůzce a kopie pro zákazníka nemusí být řádně vyplněna, stane se tak, jelikož je smlouva propisovací a obchodní zástupce pravděpodobně málo tlačil na tužku nebo tužka nebyla kvalitní pro propsání, možností je hned několik.
Naše potencionální zákazníky, jak píšete, uvádíte v omyl. Pokud zákazník neodsouhlasí smlouvu s námi vybraným dodavatelem, není možné smlouvu uzavřít do stádia, kdy je smlouva platná a zaslána zákazníkovi na adresu! Paní tedy musela se smlouvou důrazně souhlasit.
Na základě žádosti spotřebitele opět otevíráme danou stížnost a dáváme mu prostor pro vyjádření se k vývoji případu.
Asi v pololeti roku 2019 nas cekalo prekvapeni. Po tom co jsme byli podminkami smlouvy s ČAE donuceni se podvolit a vsechno splnit, se ČAE zacala telefonem ozyvat a vynucovat si u zakaznice navstevu, ze je nutne "neco" podepsat; nejde to udajne poslat predem postou. Po odmitnuti teto formy prislo jeste vetsi prekvapeni, zakaznici byla dorucena 10.9.2019 faktura na castku 3630,- za "zrušení Přihlášky po uplynutí 14-ti denní lhůty".
To za situace kdy zakaznice smlouvu s ČAE nevypovedela, pozadovanou soucinnost pro vyber dodavatele energii poskytla, spolecnost ČAE dodavatele elektriny a plynu urcila, smlouvy s dodavatelem elektriny a plynu v urcenem rozsahu uzavrela a tyto smlouvy jsou oboustranne plneny. (Dodavatelem elektriny i plynu je X Energie s.r.o.)
Jestliže společnost požaduje nějakou úhradu, je nutné doložit, z jakého důvodu ji vznikl na danou úhradu nárok. Z dostupných informací z ničeho nevyplývá, že by se spotřebitelka uvedeného jednání dopustila. Stížnost tedy přeřazujeme na společnost, aby mohla vysvětlit, na základě čeho částku požaduje.
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.
Hodnocení:
Komentář: Pouze doložitelná fakta:
- zákaznici byla po podepsání ponechána jen prázdná zcela nevyplněná smlouva, kde není uvedeno ani datum uzavření, ani jiná identifikace smlouvy.
- opis smlouvy byl zákaznicí vyžádán doporučeným dopisem s doručenkou, odeslaným 13.2.2019, převzatým společností 15.2.2019. Do této chvíle, to je 2.4.2019 zůstal bez odpovědi.
- na mailovou žádost byla dnes, to je 2.4.2019, kopie smlouvy poskytnuta, i když pri telefonickém rozhovoru (10.5.2018 11:35 +420779992000 00:05:09) bylo toto výslovně vyloučeno.
Tímto byl původni požadavek po téměř jednom roce (od 26.4.2018) splněn a tuto stížnost lze uzavřít.