Počet nahlášených stížností: | 57 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 10.5.2017 jsem podala trestní oznámení na Policii ČR na podvodné jednání Nakupvakci, kterým mi byla způsobena škoda 1998 Kč. Do dnešního dne se nic nevyřešilo a ani mi nebylo zasláno jakékoliv vyrozumění.
Společnosti Garuma byla zastavena insolvence a prý stále funguje.
Showcars - Jízda v luxusním supersportu
vrácení peněz
|
Tweet |
Slevový portál "Nákup v akci" byl pouhým zprostředkovatelem pro uzavření smlouvy. Smluvními stranami smlouvy je spotřebitelka a přímo poskytovatel služby, slevový portál byl pouhým zprostředkovatelem.
Poskytovatel služby si vybral zprostředkovatelský server, a to, že zkrachuje, je riziko podnikání - dodavatel zboží si mohl svobodně zvolit formu, jakou bude oslovovat zákazníky. Pokud si zvolil slevový portál, tak přijal rizika s tím spojená. Zprostředkovatelské smlouvy upravují ustanovení § 2445 a následující zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen "občanský zákoník").
Poskytovatelé slev, kteří své služby nabízeli přes zkrachovalý slevový portál, nemají tudíž nárok přenést škodu a náklady na zákazníka. Spotřebitel sice uzavřel smlouvu přes třetí osobu, ale s konkrétním podnikatelem, který na webu inzeroval svou nabídku. Krachem zprostředkovatele tedy smlouvy mezi dalšími osobami nezanikají a mají být plněny, jak bylo domluveno.
Objednané a zaplacené služby by měly být spotřebiteli dodány dodavatelem služeb, který může následně svoji pohledávku vůči slevovému portálu přihlásit do případného insolvenčního řízení.
Více informací nalezne spotřebitel o problematice slevových portálů v článku na webových stránkách https://www.dtest.cz/clanek-5106/pravo-nakupy-na-slevovych-portalech
Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má tedy možnost obrátit se na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.