Společnost


Garuma s.r.o.

Počet nahlášených stížností:57
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#23455Podvodné jednání vůči poskytovateli nakupvakci

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 18 dnů 10 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
10.05.2018, před 7 lety

Petra Kopečná

Znění stížnosti

Dne 10.5.2017 jsem podala trestní oznámení na Policii ČR na podvodné jednání Nakupvakci, kterým mi byla způsobena škoda 1998 Kč. Do dnešního dne se nic nevyřešilo a ani mi nebylo zasláno jakékoliv vyrozumění.
Společnosti Garuma byla zastavena insolvence a prý stále funguje.


Produkt

Showcars - Jízda v luxusním supersportu


Požadované řešení

vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.6.2018 09:16, před 7 lety

Slevový portál "Nákup v akci" byl pouhým zprostředkovatelem pro uzavření smlouvy. Smluvními stranami smlouvy je spotřebitelka a přímo poskytovatel služby, slevový portál byl pouhým zprostředkovatelem.

Poskytovatel služby si vybral zprostředkovatelský server, a to, že zkrachuje, je riziko podnikání - dodavatel zboží si mohl svobodně zvolit formu, jakou bude oslovovat zákazníky. Pokud si zvolil slevový portál, tak přijal rizika s tím spojená. Zprostředkovatelské smlouvy upravují ustanovení § 2445 a následující zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen "občanský zákoník").

Poskytovatelé slev, kteří své služby nabízeli přes zkrachovalý slevový portál, nemají tudíž nárok přenést škodu a náklady na zákazníka. Spotřebitel sice uzavřel smlouvu přes třetí osobu, ale s konkrétním podnikatelem, který na webu inzeroval svou nabídku. Krachem zprostředkovatele tedy smlouvy mezi dalšími osobami nezanikají a mají být plněny, jak bylo domluveno.

Objednané a zaplacené služby by měly být spotřebiteli dodány dodavatelem služeb, který může následně svoji pohledávku vůči slevovému portálu přihlásit do případného insolvenčního řízení.

Více informací nalezne spotřebitel o problematice slevových portálů v článku na webových stránkách https://www.dtest.cz/clanek-5106/pravo-nakupy-na-slevovych-portalech

Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má tedy možnost obrátit se na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.7.2018 00:16, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.