Společnost


ČESKÝ MINCOVNÍ OBCHOD

Počet nahlášených stížností:76
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

48%
52%
Toto skore je založeno na 27 stížnostech.

#23466Neoprávněné vymáhání pohledávky za zaplacené zboží

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

2 měsíce 7 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
10.05.2018, před 7 lety

Milan Růžička

Znění stížnosti

Na jaře roku 2016 mne oslovil Český mincovní obchod s možností odkupu mince Karel IV. k jubilejnímu 700 výročí Karla IV. Protože jsem starší člověk (71 let) řekl jsem si, že by to byl hezký dárek pro vnuka, tak jsem zaplatil složenku v hodnotě 179,-Kč, která byla přiložena mezi letáky. Za pár dní mi mince Karel IV. opravdu dorazila s děkovným dopisem a s ní nabídka k dalšímu odkupu mince Svatováclavská koruna, která by byla i s dalšími 5 mincemi do alba, které bych si zkompletoval, tak jsem opět zaplatil složenku, která byla součástí dopisu,za minci požadovali už více peněz,tak jsem si řekl,že když to mám jako dárek pro vnuka,že jim těch 358,-Kč pošlu,tak i v druhém případě přišla mince s děkovným dopisem. Za dalších pár dní mi přišli další reklamní a objednávkové materiály, tak jsem telefonicky upozornil na fakt, že už další mince nechci z důvodu finančních a za další mám nemocné srdce, tak jsem na čas musel odjet k bratrovi na zotavenou a nějaký čas jsem nebyl doma přítomen.
Po příjezdu od bratra jsem byl nemile překvapen,poštovní schránka mi přetékala především poštou od Českého mincovního obchodu,kde mi vnucovali další jejich materiál,zpětně jsem se dočetl,že jsem jejich dlužník a začali mne urgovat,abych okamžitě uhradil dluh,protože mi dali nějaký kredity,protože si mně vybrali mezi mnoha dalšími,a že teď jim dlužím za mince co mi zaslali.
Pokud vím,jediné mince co mi poslali jsem uhradil a jiné mince ve schránce nebyly , tak nechápu jak si tato firma může posílat taková ultimáta,když není ani schopná mi to zaslat řádně dobírkou nebo přímo do vlastních rukou,aby vše bylo podložené a člověk se zpětně nemusel ve svém věku s chatrným zdravím rozčilovat, a ještě mi tvrdí,že jsem podepsal smlouvu,tak ať platím.
Žádnou smlouvu jsem neuzavřel a to, že jsem si koupil mince a další už nechtěl, ze mne nedělá žádného dlužníka, kterého si registrovali jako sběratele.
Mám za to, že mince, které mi prodaly nemají hodnotu,za kterou jsem je koupil, natož že jsou ze zušlechtěného ryzího zlata, kdybych věděl, že koupí mincí mě budou napadat a obtěžovat,tak bych si tyto mince nikdy neobjednal.


Produkt

Zakoupení mince k jubilejnímu výročí Karla IV.


Požadované řešení

Trestní oznámení na Český mincovní obchod za klamavou reklamu,v uvedení v omyl, použití nekalých obchodních praktik-nepravdivé údaje o výrobku,vyhrožování v případě nezakoupením výrobku.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.6.2018 11:24, před 7 lety

Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Pokud by tomu tak nebylo, jednalo by se o neobjednané plnění. V takovém případě nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani ho o tom vyrozumět. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že smlouva byla se spotřebitelem ohledně konkrétního produktu uzavřena a tento produkt byl ze strany společnosti opravdu zaslán.

Pokud bylo smluvně ujednáno opakované zasílání zboží, má spotřebitel právo (v souladu s ustanovením občanského zákoníku o smlouvách uzavíraných distančním způsobem) odstoupit od smlouvy ve lhůtě 14 ti dní od převzetí první dodávky zboží. Zcela zrušit opakované zasílání je pak možné způsobem ujednaným ve smlouvě či obchodních podmínkách.

V případě podezření na klamavé obchodní praktiky (agresivní obchodní praktiky) lze podat podnět k prošetření České obchodní inspekci. Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.

Spotřebitel by mohl rovněž písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinna to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitelky nakládat s jejími osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3455/zadost-o-odstraneni-osobnich-udaju-z-databaze.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
13.6.2018 09:46, před 7 lety

Vážený pane Růžičko,

srdečně děkujeme za Vaši informaci, na kterou rádi odpovídáme.

V příloze si Vám dovolujeme zaslat kopie Vašich objednávek, přičemž u první objednávky nebyl žádný sběratelský servis, tudíž nenásledovaly žádné další ražby z edice, objednávka byla porovedena písemně a na základě objednávky bylo řádně odesláno zboží „Karel IV“ k fa č. 1.

23.5.2016 jsme u nás registrovali druhou písemnou objednávku viz příloha, ta byla již s potvrzeným sběratelským servisem, odešlo Vám tak zboží „Svatý Václav“ k faktuře č. 2 a jelikož jste u této faktury využil nabídky na objednávku další ražby „Svatováclováská koruna“ na předplatbu bylo Vám odesláno toto zboží to k faktuře č. 4.

S fa č. 3 Vám bylo odesláno zboží v rámci sběratelského servisu.

Veškeré podklady byly předány České obchodní inspekci dne 17.5.2018.

Vaše zákaznické číslo je již tedy blokováno a neuhrazené částky byly již v roce 2016 předány inkasní společnosti.

S pozdravem a přáním pěkného dne

Váš zákaznický servis

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.7.2018 11:34, před 6 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.7.2018 13:53, před 6 lety

Spotřebitel nám zaslal následující vyjádření:

"Dobrý den,

děkuji za ochotu se zabývat mým problémem.Než jsem oslovil Vás dTest,tak jsem v listopadu roku 2017 zaslal žádost o prošetření mého případu ČOI v Plzni,která mi minulý týden dala za pravdu a Český mincovní obchodní dostal pokutu za nekalé praktiky a nedovolené nakládání s osobními údaji.

Doufám,že Ti co měly s touto společností stejné zkušenosti jako já a obrátili se na ČOI už tento problém nemají,ostatním doporučuji se této společnosti zbavit stejným způsobem,až bude donucena díky sankcím opustit teto způsob obživy.

Děkuji všem z dTestu za jejich práci a přeji jim příjemně strávené léto.

S pozdravem Milan Růžička"

Na základě tohoto vyjádření spotřebitele stížnost uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.