Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Při koupi byly rezavé zadní kotouče řekli,že se to ojede a nic, upozornil jsem je i na klimatizaci.Kotouče vyměnili a já musel zaplatit polovinu+klimatizaci doplněni.bylo to v záři.Klimatizace nefunguje.ted volal jsem tam objednali mě na 14.5.Ptal jsem na náhradní vozidlo,že mi ho dají,ale si ho musím zaplatit.Řekl jsem,že jsem volal vám a že mam na auto nárok oni že se ptali svých právníku a že ne.Vždy jsem se snažil domluvit.Ale auto potřebuji.Vzal jsem si i na to dovolenou v práci.
Citroen C4 1,4 ,HATCHBACK Písková barva
Chci ho opravit a pujčit náhradní vozidlo protože jezdím každý den do práce a ne se tahat po soudech.
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem.
Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu. Co se týče výměny věci, § 2169 odst. 1 občanského zákoníku neumožňuje řešit reklamaci výměnou za jinou věc, leda za stejnou věc bez vad.
Nárok na náhradní vůz ze zákona nevzniká. Spotřebitel by mohl mít takový nárok sjednaný ve smlouvě či jiném podobném ujednání. Jestliže si zajistí spotřebitel náhradní vozidlo sám na dobu nemožnosti užívání reklamovaného vozu, může náklady na něj pořízené (půjčovné, palivo, apod.) požadovat jako součást nároku na náhradu škody. Pokud je věc vadná, jedná se totiž také o porušení smluvní povinnosti ze strany prodávajícího. Spotřebitel by v takovém případě mohl žádat náhradu škody, která mu v souvislosti s porušením smluvní povinnosti ze strany prodávajícího vznikla.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.