Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
v uvedeném e shopu jsem dne 12.4. 2018 objednal produkt - brýle Uvex Compact FM (odkaz přímo níže). V řádném termínu, tedy do 14 dní od převzetí zboží jsem uvedené lyžařské brýle vrátil zpět prodejci s tím, že chci zboží vrátit a peníze zaslat zpět na účet, který jsem správně uvedl.
Dne 27.4.2018 mi přišel email s tím, že mi budou peníze odeslány. Po týdnu jsem se ptal, kdy mohu peníze očekávat a nastala série výmluv, pro upřesnění:
4.5.2018 - Příkaz k úhradě jsme odeslali 27.4.2018. Museli, jsme ale použít náš zahraniční účet a ještě k tomu byl jeden den svátek. Proto asi to zdržení. Každá banka má jinou dobu na převedení. Určitě jsou na cestě k Vám.
10.5.2018 - Dobrý den, velice se omlouvám za způsobené nepříjemnosti. Váš účet je v pořádku. Kolegyně odesílala peníze 27.4.2018 ze zahraničního účtu, ale protože uvedla, že zaplatíme poplatky, transakce neproběhla.
Zkoušela to ještě dvakrát, ale bezúspěšně. Dnes ráno to zkusila znovu se změnou, že poplatky jsou sdílené. Bohužel český účet nám byl bankou zablokován. Možná budete mít tedy odečteny nějaké poplatky za platbu ze zahraničí. Omlouváme se, ale snažili jsme se, aby zákazníci dostali své peníze, nebo alespoň něco, a nemuseli žádat své pohledávky u insolvenčního správce.
Existuje šance, že bych své peníze ještě viděl v plné výši? Jak postupovat, případně na jakou instituci se mohu obrátit? Bude nejlepší přes ČOI (https://www.coi.cz/informace-o-adr/)?
Předem děkuji za radu a ochotu.
S pozdravem,
M. Ambruzík
https://www.chillisport.cz/bryle-uvex-compact-fm_z17092/#40425
Vrácení peněz v plné výši.
|
Tweet |
Pokud daná kupní smlouva byla uzavřena prostřednictvím prostředku umožňující komunikaci na dálku, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit ve lhůtě 14 dní od převzetí zboží. Pokud spotřebitel odstupuje od smlouvy, je povinna o tom informovat prodávajícího (v případě soudního sporu by musel spotřebitel prokázat, že od smlouvy odstoupil) a vrátit prodávajícímu zboží. Prodávající je povinen vrátit spotřebiteli peněžní prostředky nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy bylo od smlouvy odstoupeno. Prodávající nemusí vracet peněžní prostředky dříve, než mu spotřebitel prokáže, že mu zboží odeslal. Nevrátil-li prodávající peněžní prostředky ve výše uvedené lhůtě, může spotřebitel požadovat také zákonný úrok z prodlení.
Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).
Spotřebitel nám sdělil, že již došlo k vrácení peněz. Stížnost proto uzavíráme.