Počet nahlášených stížností: | 1232 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 13 |
Dobrý den,
včera, dne 10.5., mi měl být doručen balíček č.81027798206. Vzhledem k tomu, že jsem na dané adrese nebyl k zastižení, požádal jsem dispečink o změnu adresy ke mě do práce. Byl jsem ujištěn, že adresa byla změněna a že jelikož se balíček nestihl naložit, bude mi doručen dnes, 11.5.
Byl jsem překvapen, když jsem včera dojel domů a balíček čekal doma, ačkoliv bylo řečeno že se nestihl naložit a byla mi potvrzena změna adresy.
Ba co víc, překvapil mě způsob doručení. Ačkoliv na balíčku byl telefonní kontakt na mě, kurýr mi nezavolal. Doma ovšem nikdo nebyl, tudíž ho neměl kdo převzít. Balíček ale našla matka pohozený za plotem, na trávníku pod okny, takže byl bez problému viditelný širokým okolím. Způsob tohoto doručení je ovšem v rozporu s obchodními podmínkami této společnosti, které jasně uvádí (jen body vztahující se k této stížnosti):
VI. Doručení zásilky
3. Zasílatel zajistí doručení zásilky příjemci v místě uvedeném na etiketě
zásilky jako adresa příjemce, přičemž zásilka je doručena předáním
osobě, která prokáže svou totožnost a u níž nejsou pochybnosti o její
příslušnosti k příjemci.
Podmínky předání zásilky jsou následující:
a) potvrzení převzetí zásilky osobou dle první věty tohoto odstavce podpisem do přenosného elektronického skenovacího zařízení, popř. na
dokladu zasílatelem k tomuto účelu určeném.
Pokárání kurýra
|
Tweet |
Pokud nebyla služba poskytnuta nebo nebyla poskytnuta ve sjednané kvalitě, má možnost odesílatel službu reklamovat. Za včasné doručení ve vztahu mezi podnikatelem a spotřebitelem odpovídá podnikatel, protože povinnost dodat zboží je dle českého práva splněna dojitím zboží do místa dodání, tj. standardně do bydliště spotřebitele. Vzhledem k tomu, že zasílatelskou smlouvu uzavíral prodávající (odesílatel zboží), ten je také oprávněn uplatnit reklamaci u svého smluvního partnera, pokud služba nebyla poskytnuta v souladu se smlouvou.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.