Počet nahlášených stížností: | 1232 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 13 |
Minulý týden mi byl zaslán balík. Bohužel odesílatel z eshopu ve spěchu zapomněl poznamenat sledovací číslo. Na webu PPL v sekci reklamace je vyloženě uvedeno:
"Pokud Vám odesílatel nesdělil 11ti místné číslo zásilky, začínající jedním z těchto čísel (2; 3; 4; 8; 9), je potřeba nám zaslat nebo sdělit následující informace: IČO odesílatele nebo jeho úplný a přesný název, kompletní adresu doručení, včetně PSČ, tel. kontakt na Vás a pokud byla zásilka na dobírku, její přesnou výši."
Ačkoliv jsem jim tyto údaje uvedl, tak mě dispečink neochotně odmítl se slovy, že bez sledovacího čísla balík nemohou najít, že adresa a podobné údaje jim k tomu nestačí.
Vyjádření společnosti a dohledání balíku
|
Tweet |
Za včasné doručení ve vztahu mezi podnikatelem a spotřebitelem odpovídá podnikatel, protože povinnost dodat je dle českého práva splněna dojitím zboží do místa dodání, tj. standardně do bydliště spotřebitele. Vzhledem k tomu, že zasílatelskou smlouvu uzavíral prodávající (odesílatel zboží), ten je také oprávněn uplatnit reklamaci u svého smluvního partnera, pokud služba nebyla poskytnuta v souladu se smlouvou.
Pokud společnost nabízí řešení situace, kdy odesilatel nesdělí číslo zásilky, měla by této nabídce dostát. Vzhledem k tomu, že však spotřebitel není smluvní stranou, který by s přepravcem uzavřel smlouvu, nevznikám mu právní nárok na dohledání zásilky vůči přepravci. Nárok na dodání zboží však trvá vůči prodejci.
Vzhledem k tomu, že stížnost neobsahuje právní nárok spotřebitele, bude uzavřena.