Společnost


CREDIT SHOP s.r.o.

Počet nahlášených stížností:3
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#2349Zamítnutá reklamace skleníku KOMPLET 9900

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 rok 1 měsíc 1 den

Detail stížnosti

Publikováno
24.02.2014, před 11 lety

Ladislav Bražina

Znění stížnosti

Dne 13.2.2014 společnost po komplikacích přijala skleník k reklamaci, jejíž součástí byl i dopis popisující reklamovanou závadu,včetně všech potřebných příloh (okopírovaná stránka s nabídkou skleníku, objednávka, faktura, obchodní podmínky, fotodokumentace, aj.)Poškození vzniklo účinky větru. Přičemž z mé strany byly splněny všechny podmínky z montážního návodu, které prodejce připojil ke skleníku.
Prodejcem byla záruka neuznána z důvodů:
- Jedná se o mechanické poškození dle definice pojistných událostí (např. krupobití, vichřice s rychlostí větru nad 75 km/hod, povodeň, záplava, sníh a apod.) nejsou předmětem záruky a nelze je reklamovat.
- Skleník dle zajištěných důkazů nebyl nikterak ukotven k betonové podestě a byl jen volně položen. Tímto zákazník dostatečně nezajistil zabezpečení skleníku dle návodu k montáži. „SKLENÍK KOMPLET 9900 NÁVOD NA MONTÁŽ“ odstavec „Umístění skleníku a jeho kotvení“ a odstavec „všeobecná upozornění“.
Proti neuznání reklamace jsem se odvolal, neb při nákupu zboží nebylo prodejcem uvedeno v internetové nabídce skleníku KOMPLET 9900, v obchodních podmínkách, ani v potvrzení objednávky a ani v montážním návodu či jiných podkladech, že zboží nepodléhá záruce, pokud dojde k poškození zboží v důsledku působení vichřice s rychlostí větru nad 75 km/hod., v důsledku působení sněhu a dalších výše uvedených vlivů. Právě naopak je v nabídce skleníku KOMPLET 9900 uvedeno, cituji: „Jedná se o novou vysoce kvalitní generaci hliníkových skleníků se zvýšenou odolností vůči klimatu.” V nabídce informuje, že předností polykarbonátového skleníku je mimo jiné i „značná odolnost proti větru a sněhu“. Jako zákazník jsem byl tímto nekorektně uveden v omyl, kdy jsem skleník kupoval v domnění, že má vysokou odolnost vůči nepříznivým klimatickým podmínkám.
Zároveň jsem prodejci zaslal další fotodokumentaci prokazující pevné spojení skleníku s podezdívkou.
Prodejce stále trvá na neuznání reklamace, kdy jsem se dozvěděl, že mi byl zaslán jiný návod k montáži skleníku, kdy je dle slov prodejce mou chybou, že jsem na změnu návodu neupozornil. Návod v dílech (rozměrech, tvarech, počtech) seděl s dodaným zbožím, nenapadlo by mne, že jde o jiný návod.Domnívám se ovšem, že i v tomto případě prvotně pochybil prodejce.


Produkt

Skleník KOMPLET 9900 se základnou a automatickým otvíračem střešního okna, viz http://www.creditshop.cz/zahrada/skleniky/skleniky-komplet/sklenik-komplet-9900-hlinikova-konstrukce-komurkovy-polykarbonat-4-mm


Požadované řešení

Jelikož reklamuji závadu neodstranitelnou, přičemž zboží není schopné plnit funkci, ke které bylo pořízeno, trvám na uplatnění záruky podle § 622 odst. 2 zákona č.40/1964 Sb., občanský zákoník. Požaduji odstoupení od smlouvy a navrácení plné ceny skleníku včetně nutných nákladů, které vznikly v souvislosti s uplatněním reklamace (týká se nákladů na dopravu reklamovaného zboží).


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.3.2014 10:16, před 11 lety

V případě, že prodejce dodá špatný návod, odpovídá za škodu, kterou tím způsobí, protože se u něho předpokládá určitá odbornost a kupující není povinný zjišťovat, zda přiložený návod odpovídá typu výrobku nebo ne.
V tomto případě by ale bylo třeba, aby celkovou kvalitu výrobku zhodnotil nezávislý odborník - soudní znalec.
Spotřebitelem byla doložena dokumentace celého případu. Bylo by třeba, aby byla hodnocena zpráva o povětrnostních podmínkách nejblíže místu bydliště spotřebitele - nejlépe ve stejné nadmořské výšce a dalších podmínkách ovlivňujících rychlost větru a tato skutečnost byla porovnána s údaji, které o výrobku uvedl prodejce.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.3.2015 15:05, před 10 lety

Společnosti bylo umožněno se ke stížnosti vyjádřit. Vzhledem k tomu, že doposud neprojevila zájem se ke stížnosti vyjádřit, rozhodli jsme se případ uzavřít z důvodu nereakce podnikatele. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti. V takovém případě doporučujeme právní zastoupení. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.3.2015 16:00, před 10 lety

Spotřebitel nám po ukončení stížnosti sdělil, že stížnost byla vyřešena smírnou cestou. Stížnost tedy považujeme za uzavřenou s dosažením dohody stran.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.