Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#23492Neuznání odstoupení od kupní smlouvy smlouvy

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

30 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
11.05.2018, před 7 lety

Michal Hudec

Znění stížnosti

U společnosti O2 jsem reklamoval mobilní telefon Samsung Galaxy S7. 3x jsem reklamaci podával s žádostí o opravu. 4. reklamaci jsem již podával s žádostí o odstoupení od kupní smlouvy. Mobil přišel ze servisu VSP Data s vyjádřením, že vzhledem k charakteru závady není možné odstoupení od kupní smlouvy, tudíž byla závada záručně opravena. Tudíž 4. oprava.

1. Reklamace - mobil nechytá signál nebo signál padá - závada se projevila - vyřešena přehráním firmwaru mobilu.

2. Reklamace - displej mobilu má "artefakty" - závada se projevila - vyřešena výměnou displeje, systémové desky a zadního skleněného krytu a dalších komponent mobilu.

3. Reklamace - zadní skleněný kryt odstává v pravém horním rohu - závada se projevila - vyměněn zadní skleněný kryt

4. Reklamace - zadní skleněný kryt je nakřivo, má mezery mezi rámečkem a sklem - závada se projevila - nemuznání žádosti o odstoupení od smlouvy - vyřešeno "presadeniem" zadního krytu.

Momentálně jsem mobil vyzvednul a na první pohled vypadá, že je v pořádku.

O2 tvrdí, že od smlouvy nelze odstoupit, pokud to servis neuznal.

Jiná prodejna O2 tvrdí, že od smlouvy nelze odstoupit, jelikož 1. Reklamace se nepočítá jako záruční servisní oprava.


Produkt

Samsung Galaxy S7


Požadované řešení

Odstoupení od kupní smlouvy - vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.6.2018 10:50, před 7 lety

Za vyřízení reklamace je odpovědný vždy prodávající, a to i v případě, pokud je k vyřizování reklamací určena třetí osoba (například výrobce nebo servisní středisko). Všechny nároky z vadného plnění je proto nutné směřovat na osobu, u které byla věc zakoupena.

Občanský zákoník stanoví, že pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy dle své volby.

O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady. Při čtvrté reklamaci různé odstranitelné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady. Pokud byla čtvrtá reklamace různé vady uznána jako oprávněná, pak je společnost vázána požadavkem spotřebitele na odstoupení od smlouvy a prodejce je povinen vrátit peníze.

Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
11.6.2018 12:33, před 7 lety

Dobrý den

obecně platí, že 4. uznaná reklamace vede k možnosti odstoupení od smlouvy, tento počet ale vždy záleží na posouzení servisního střediska, z čehož následně vycházíme.
Takhle online vám k případu ale více sdělit nedokážu. Vše vám doporučím řešit přímo s pobočkou.

S pozdravem

Miroslav Trčka
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
11.6.2018 12:36, před 7 lety


Michal Hudec

Hodnocení:

Komentář: Problém byl již vyřešen na pobočce. Mobil začal vykazovat další závady, takže byl mobil znovu odeslán do servisu, kde byly závady uznány a byl i uznán nárok na odstoupení od smlouvy.