Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobry den,
v breznu 2017 som si na webe socialnej siete InterNations predplatil rocne premiove clenstvo "albatros" za 59Eur. Platba prebehla online platobnou kartou. Po dobu niekolkych mesiacov som sporadicky tuto socialnu siet vyuzival, nakoniec som zvazil ze tam nenachadzam nic pre nma zaujimave. V breznu 2018 mi prisla emailom faktura od tejto spolocnosti ze sa im nepodarilo uskutocnit dalsiu platbu z mojej karty (tu som totiz medizcasom vymenil) a poslali mi fakturu k uhradeniu. Okamzite som odpisal ze o ziadne dalsie predplatne nemam zaujem.
Ich odpoved bola v zmysle ze som si nestihol v termine 365 dni manualne "deaktivovat" clenstvo kdesi v osobnych nastaveniach a preto trvaju na uhradeni faktury. Dodnes mi posielaju upomienky a pridavaju uz aj vyhrazku o inkasnej agenture. Ziadne moje namietky ze som o danej povinnosti nemal tusenia a ze skutocne nechcem od nich dalsie clenstvo nie su ochotni akceptovat. Odvolavaju sa na vseobecne podmienky, ktore som udajne akceptoval pri registracii.
Domnievam sa ze na ziadnu dalsiu platbu nemaju narok, pretoze uviest tak zasadnu informaciu ako automaticke predlzovanie clenstva bez vysloveneho suhlasu je lest a nekala obchodna praktika na uzivatela. Dokladaju to aj pocetne staznosti inych uzivatelov na ich vlastnom fore. Pokial by som mohol o tejto skutocnosti vyjednavat v samostatnom kroku nikdy by som ho neodsuhlasil. Povazujem teda taketo pravne ujednanie za neplatne.
Podobny pripad ste uz riesili ako som dohladal https://www.vasestiznosti.cz/stiznost/20211/be2-academic-singles
Uzivatelka bola nakoniec uspesna a spolocnost prestala po nej vymahat neopravneny dlh.
Verim ze moj pripad je uplne identicky a ze sa musi riadit rovnakym pravnymi ako aj moralnymi principmi, kedy taketo spolocnosti bezohladne trvaju na vyplateni penazi na zaklade nejakeho virtualneho nastavenia v profile.
Sluzba albatros za 59 eur rocne poskytne nahlad na navstevy profilu, alebo bezplatny vstup na oficialne komunitne akcie.
Stiahnut vymahanie neopravnenej platby.
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínky ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Pokud bylo mezi stranami sjednáno poskytování služeb v rámci placeného členství, mohla být sjednána i jejich automatická prolongace. Se sjednáním služby mohl spotřebitel souhlasit i s prováděním opětovné platby. Tyto skutečnosti je třeba si ověřit. Pokud budou naplněny, doporučujeme spotřebiteli smlouvu v souladu s obchodními podmínkami prokazatelně vypovědět.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt se sídlem v EU, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Evropské spotřebitelské centrum rovněž k problematice zpracovalo přehlednou příručku, kterou je možné nalézt zde: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.