Počet nahlášených stížností: | 109 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V uvítacím dopise byl dodatek ke smlouvě s nabídkou vyrovnání nebo umožnění přechodu při předložení lepší nabídky. Komplikace vznikla zřejmě sjednáním dodatku po telefonu v říjnu 2013 o prodloužení smlouvy o 2 roky.
Dle telefonátu i dle VOP Bohemia Energy jsem ale měla obdržet dodatek smlouvy DOPORUČENĚ ( VOP - odstavec F, bod 1., věta první ). Tento dodatek jsem dle pracovníka měla obdržet obyčejnou poštou ale neobdržela, stejně jako známá, bydlící několik bloků dále. Až letos v lednu, při podání výpovědi s lepší nabídkou mi byl předložen dodatek a VOP. Ani v jednom dokumentu není zmínka o zrušení původního dodatku ( lepší nabídky ). Svoji stížnost jsem odeslala i na email: ombudsman@bohemiaenergy.cz ale obdržela jsem zápornou odpověď od COOL CENTRA.
Když jsem si pozorně přečetla nové faktury, za garanci nižší ceny zaplatím u plynu za rok 252,-Kč ale sleva činí 115,-Kč. U elektřiny zaplatím 176,40Kč ale odečtou slevu 54,-Kč, což se týče původní smlouvy. V nové smlouvě na elektřinu však žádný poplatek neplatím a tím slevu ani nedostanu, ALE navýšili Pevnou cenu za měsíc z 79,-Kč na 99,-Kč, o čemž mne při sjednávání po telefonu NEINFORMOVALI.
Co mám dělat, když stále trvají na dvouletém prodloužení smlouvy a nové podmínky jsem zjistila až v lednu 2014 při jejím osobním převzetí.
S pozdravem
Lydie Fafejtová
Dodatek na elektřinu, produkt FIX15, na plyn, produkt GARANCE - obojí na 24 měsíců.
Trvám na zrušení - odstoupení od smlouvy z důvodu LEPŠÍ NABÍDKY a NEDODRŽENÍ VOP Bohemia Energy platných od 17.6.2013 o doručování veškerých sdělení týkajících se Smlouvy formou DOPORUČENÉ zásilky.
S pozdravem
|
Tweet |
Pokud byla původní smlouva uzavřena písemně, lze dle § 40 občanského zákoníku ji měnit rovněž pouze písemně. Pokud nebyl zaslán dodatek dle dohody s operátorkou, která je jistě společností zaznamenaná, nedošlo k platnému uzavření smlouvy.
Pokud byla uzavřena smlouva nová, lze ji uzavřít po telefonu, ale pokud v rámci její platnosti měl být podepsán dodatek a nebyl, nedošlo rovněž k platnému uzavření smlouvy.
V případě, že se rozchází skutečnosti, které operátorka po telefonu tvrdila s tím, co je poskytováno, že společnost vázána nabídkou kterou prezentovala operátorka.
Doporučujeme se obrátit ne Energetický regulační úřad, aby posoudil platnost takto sjednaného dodatku.
Dobrý den,
smluvní vztah mezi paní Fafejtovou a společností BOHEMIA ENERGY entity, s.r.o. byl sjednán na dobu určitou – 2 roky s automatickou prolongací smluvního vztahu a na produktovou řadu Garance.
Dle podmínek produktové řady Garance je zajištěna naším zákazníkům dlouhodobá garance nižší ceny elektrické energie a zemního plynu, která se vztahuje na srovnání s cenami tradičních dodavatelů v regionech, v nichž je zároveň provozována distribuce v rámci vertikálně integrovaného dodavatele – ve Vašem případě se jedná o garanci nižší ceny oproti dodavateli Pražská energetika, a.s. a Pražská plynárenská, a.s.
Cenová nabídka Europe Easy Energy, a.s. nemohla být ze strany BEE akceptována, neboť se k této společnosti cenová garance nevztahuje.
V průběhu smluvního vztahu byl sjednán k předmětné smlouvě ústní dodatek, který cenové podmínky upravuje, konkurenční nabídka nám byla doručena až po uzavření tohoto ústního dodatku. V případě požadavku ze strany Energetického regulačního úřadu bude hovor pro posouzení platnosti předložen, nicméně není důvod se domnívat, že by neměl být uzavřený dodatek neplatný, neboť splňuje všechny náležitosti.
S pozdravem
Monika Schneiderová
Vážení,
Bohemia Energy stále dokola opakuje svá stanoviska ale zatím jsem se nedozvěděla, proč porušují své vlastní Obchodní podmínky, které jsem
již několikráte doslovně opisovala a kde stojí v odstavci F, bod 1.:
Veškerá sdělení týkající se Smlouvy se považují za doručená, pokud byla odeslána na poslední známou adresu druhého účastníka formou DOPORUČENÉ ZÁSILKY.
Pokud bych smlouvu obdržela, dozvěděla bych se, že navyšují měsíční
poplatek a to v telefonním hovoru rozhodně nezaznělo, neboť jsem na
jakékoli zvyšování alergická a takovou smlouvu bych nepotvrdila.
TAKŽE JSEM NEBYLA PO TELEFONU DOSTATEČNĚ INFORMOVÁNA,
dle povinnosti dodavatel.
A dodavatele jsem se rozhodla změnit na základě následně a doslovně
uvedeného textu: Zákazníkům, kteří s námi uzavřou smlouvu na dva roky,
navíc garantujeme nejnižší cenu na TRHU. Pokud dostanou v době trvání smluvního vztahu s námi lepší nabídku, naše společnost cenu dorovná,
nebo okamžitě a bez jakýchkoliv poplatků umožní přechod k jinému
dodavateli. Tento přechod v případě zájmu zdarma zajistíme.
NENÍ UVEDENO, ŽE TRH JSOU POUZE DVĚ DODAVATELEM VÝŠE JMENOVANÉ
SPOLEČNOSTI. DLE MÉHO NÁZORU SE TRH VZTAHUJE NA VŠECHNY DODAVATELE.
S pozdravem
Lydie Fafejtová
Článek, který uvádí spotřebitelka se nedotýká formy změny smlouvy. Ohledně platnosti dodatku jsme naše stanovisko již uvedli. Dále je možné se obrátit na Energetický regulační úřad, do jehož pravomoci spadá rozhodování o sporech o uzavření smlouvy a tedy může posoudit i platnost dodatku.
Co se týká produktové řady Garance, mohou být naplněny znaky klamavé praktiky dle ustanovení § 5 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele, který např. stanoví, že obchodní praktika je klamavá, je-li důležitý údaj sám o sobě pravdivý, ale může spotřebitele uvést v omyl vzhledem k okolnostem a souvislostem, za nichž byl užit.
Stížnost uzavíráme s nedosažením dohody.