Počet nahlášených stížností: | 190 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, dne 16. 4. došlo ze strany UPC ke změně v poskytovaní služeb a navýšení sazby za tuto službu. Se změnou a navýšením sazby jsme vyjádřili nesouhlas a požadovali jsme po dodavateli plnění smlouvy dle ujednaných smluvních podmínek, v opačném případě rozvázání smlouvy z důvodu její změny. V pokračování stávající smlouvy beze změny nebylo vyhověno a službu jsme písemně vypověděli v poskytovatelem stanovené lhůtě do 15. 4.
Dne 16. 4. jsme však na základě informačním emailu o pozastavení poskytovaných služeb z důvodu neuhrazení faktury a následném rozhovoru s dispečerkou zjistili, že výpověď nebyla evidována. Požadovali jsme okamžitou nápravu a mimořádnou finální fakturu, ihned poslali poskytovateli služby oskenovanou výpověď smlouvy z důvodu její změny, ale bylo po nás požadováno, aby byla smlouva fyzicky doručena do centrály UPC. Vyhodnotili jsme, že bude jistější dodat výpověď osobně. Z logistických a pracovních důvodů pro nás bylo možné dostavit se na pražskou centrálu nejdříve 19. 4. a domluvili jsme se s dispečerkou, že smlouvu odevzdáme rovnou s pronajatým modemem.
Dne 19. 4. pracovnice cetrály UPC přijala výpověď smlouvy z důvodu její změny a také modem. Dne 25. 4. nám emailem přišlo vyjádření UPC k výpovědi, že bude řešena jako standardní výpověď a bude vypovězena po uplynutí 30-denní výpovědní lhůty se zaúčtováním nesplněných měsíců věrnostního programu. Zároveň nám přišlo vyúčtování za další období, které se již řídí novou sazbou, s níž jsme vyjádřili nesouhlas. Dne 2. 4. došlo v místě odběru k odmontování modemu a na hlášené adrese prokazatelně nebyly služby poskytovatele dále využívány. Dne 16. 4. došlo k odpojení služeb a 19. 4. k odevzdání modemu.
Snažili jsme se situaci řešit s UPC, průběh řešení je však neuspokojivý a zdlouhavý, zatímco nám nadále přicházejí emailové upomínky.
Požadujeme nápravu situace a ukončení smlouvy z důvodu změny v poskytování služeb k datu uplatnění změn, tj. k 15. 4. v souladu se zákonným právem na odstoupení od smlouvy, dojde-li k její změně. Změnami došlo k modifikaci smluvních podmínek a s touto modifikací jsme vyjádřili nesouhlas.
|
Tweet |
Ustanovení § 63 odst. 6 zákona č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích, které upravuje právo účastníka smlouvy o poskytování služeb elektronických komunikací vypovědět bez sankce ke dni nabytí účinnosti změny smluvních podmínek, pokud s touto změnou účastník nesouhlasí, ve svém závěru stanoví, že právo ukončit smlouvu nevzniká, pokud dojde ke změně smlouvy na základě změny právní úpravy.
Zákon umožňuje zákazníkovi ukončit smlouvu ke dni nabytí účinnosti změny podmínek bez jakékoli sankce. Pokud operátor smlouvu mění v neprospěch spotřebitele, má zákazník na rozmyšlení jen dobu od oznámení změny do její účinnosti.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost využít mimosoudního řešení sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Více informací je možné vyhledat na webové adrese http://www.ctu.cz/mimosoudni-reseni-spotrebitelskych-sporu.
Společnost UPC Česká republika, s.r.o. (dále jen „společnost“) se stížností klientky podrobně zabývala. Na základě šetření bylo zjištěno, že společnost klientku v souladu se zákonem o změně smluvních podmínek řádně a s předstihem informovala již 26.2.2018. Následně byla klientka v březnu 2018 dvakrát telefonicky informována o postupu, jak správně vypovědět smlouvu. Klientka následně výpověď podala e-mailem 16.4.2018, tedy den po rozhodné lhůtě. Její výpověď v dřívějším termínu bohužel společnost neeviduje. Poté klientka podala písemnou výpověď dne 19.4.2018 a to v souladu se smluvní dokumentací osobně na centrále v Závišově ulici a vrátila modem.
Klientka doposud nehradila poslední faktury z důvodu reklamace výpadku služeb, za tyto výpadky však již obdržela kompenzaci dříve. Z výše uvedeného důvodu pozdního dodání výpovědi bohužel společnost UPC nemohla klientce vyhovět a její reklamace byla tudíž oprávněně zamítnuta.
V případě obdobných dotazů, připomínek či reklamací kontaktujte prosím klientské centrum společnosti UPC Česká republika, s.r.o. na tel. č. 241 005 100 v pracovní dny od 8:00 do 19:00 hod. nebo na emailové adrese info@upc.cz.
Poslední faktury nebyly řádně vystaveny, proto nebyly uhrazeny. Reklamace byly započteny až během měsíce dubna na naši opakovanou žádost, společnost jsme také opakovaně žádali o vystavení mimořádné konečné faktury a rozvázání smlouvy z důvodu změny služeb. Společnost jsme informovali o nesouhlasu se změnou služeb písemným způsobem formou výpovědi a to v uvedeném termínu, není naší vinou, že společnost tuto výpověď neevidovala. Modem převzala a pro nás tímto krokem vyjádřila svůj souhlas. Pokud nedojde ke kladnému vyřízení této žádosti, obrátíme se na Český telekomunikační úřad. Mnohé kroky UPC v tomto případě jsou sporné. Došlo k zanedbání ze strany operátorů a také pracovníků na reklamačním oddělení. Odmítáme přijmout stanovisko UPC, že jedná oprávněně.
Společnost UPC Česká republika, s.r.o. (dále jen „společnost“) stížnost klientky opětovně prověřila. Na základě šetření bylo zjištěno, že společnost klientku v souladu se zákonem o změně smluvních podmínek řádně a s předstihem informovala již dne 26.2.2018. Následně byla klientka v březnu 2018 dvakrát telefonicky informována o postupu, jak správně vypovědět smlouvu. Výpověď byla podána e-mailem 16.4.2018, tedy den po rozhodné lhůtě. Její výpověď v dřívějším termínu bohužel společnost neeviduje a ani klienta nezaslala žádný doklad o odeslání takové výpovědi. Poté klientka podala písemnou výpověď dne 19.4.2018 a to v souladu se smluvní dokumentací osobně na centrále v Závišově ulici a vrátila modem.
Faktury byly společnosti vstaveny řádně a včas. Klientka doposud však nehradila poslední faktury z důvodu reklamace výpadku služeb, za tyto výpadky však již obdržela kompenzaci dříve. Z výše uvedeného důvodu pozdního dodání výpovědi bohužel společnost UPC nemohla klientce vyhovět a její reklamace byla tudíž oprávněně zamítnuta.
Pokud se klientka domnívá, že byla zkrácena na svých právech, má právo podat stížnost u Českého telekomunikačního úřadu.
V případě obdobných dotazů, připomínek či reklamací kontaktujte prosím klientské centrum společnosti UPC Česká republika, s.r.o. na tel. č. 241 005 100 v pracovní dny od 8:00 do 19:00 hod. nebo na emailové adrese info@upc.cz.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.