Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Vážený pane ombudsmane,
od soboty 5.4.2018 neúspěšně řeším reklamaci týkající se nadzemního bazénu Florida, který jsem zakoupil 9.12.2017 na pobočce Alzy na Hájích. Bazén byl zařazen do sekce rozbaleno (objednávka č. 171419456, č. faktury 2175198729). Vzhledem k tomu, že se jedná o sezónní zboží, po zakoupení jsem balení uskladnil ve sklepě a rozbalil jej až v inkriminovaný den, 5.4, kdy jsem bazén chtěl zkompletovat na chalupě. Po otevření balení jsem zjistil, že se zde nachází pouze konstrukce bez vlastního bazénu). Okamžitě jsem sepsal reklamaci a požadoval dodání bazénové folie. Toto mi bylo zamítnuto se slovy, že jsem si měl balení zkontrolovat po zakoupení. Na webových stránkách Alza je zdůrazněno, že zboží v sekci rozbaleno je důkladně kontrolováno a firma ručí za jeho kompletnost. Z tohoto důvodu mne nenapadlo balení otevírat a přepočítávat jednotlivé díly. Jsem dlouholetý zákazník Alzy a nikdy jsem žádnou reklamaci neřešil. To ukazuje na vysoký standard firmy a i to byl jeden z důvodů, proč jsem kontrole nevěnoval pozornost. Po dvou dalších rozporování negativního stanoviska se obracím na Vás, na ombudsmana a žádám o přehodnocení mé kauzy. Jde mi o princip, kdy jsem zaplatil za zboží, které není kompletní a logicky žádám náhradu vzniklé škody. V případě potřeby mám k dispozici fotodokumentaci, kde je jasně vidět, že všechny díly jsou originálně zabalené v igelitech a nejedná se tedy o situaci, kdybych např. vlastní vinou bazénovou fólii poškodil a podvodně žádal o novou.
Předem děkuji za odpověď
S pozdravem Doc. RNDr Ing Vladimír Krylov, Ph.D.
ROZBALENO Bazén MARIMEX Florida 3,66x0,99m PRISM bez filtrace, schůdků SET (MARBA003)
Požaduji dodání chybějící bazénové folie
|
Tweet |
Pokud nebylo dodáno zboží v odpovídajícím množství, jedná se o vadu, za kterou je odpovědný prodávající. Vzhledem k tomu, že zboží bylo reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, platí právní vyvratitelná domněnka, že zboží bylo vadné již při převzetí. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí (tedy, že byly dodány všechny části). Zamítnutí reklamace je proto nutné přesvědčivě zdůvodnit.
Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.