Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 10.3.2018 jsem na provozovně firmy Cyklošvec s.r.o – pobočka Vlašim zakoupil posilovací věž inSPORTline ProfiGym C95 – faktura 700180592 za 19 990 Kč. Bohužel se při samotné stavbě věže ukázalo, že obsahuje vadné díly z výroby, které znemožňují její sestavení a používání. Tuto vadu jsem po telefonické dohodě s firmou Cyklošvec reklamoval dne 3.4. přímo u výrobce firmy inSPORTline bez jakéhokoliv podepsaného reklamačního formuláře(Věž má velkou hmotnost a je na jiné adrese a nebylo možné se stavit na pobočce) a žádal o opravu u firmy inSPORTline. Bohužel, ale inSPORTline nebyl schopný zaslat mi náhradní díl včas. 3.4. přijmul inSPORTline reklamaci a ani 7.5. mi nebyl náhradní díl doručen... Chtěl jsem tedy odstoupit od kupní smlouvy, protože posilovací věž vykazuje další vady a je nutné další díly reklamovat. Od začátku tedy není možné věž řádně používat...
Dnes 14.5. mi bylo telefonicky odstoupení od smlouvy zamítnuto firmou Cyklošvec, protože jsem nereklamoval posilovací věž přímo u nich a nepodepsal jsem žádný reklamační formulář. Bohužel nejsem schopný dokázat, že mě odkázali přímo na výrobce.
Myslím si, že mám právo odstoupit od smlouvy protože věž není možné od začátku koupě zkompletovat a zároveň i výrobce nedodržel zákonnou lhůtu pro vyřízení reklamace.
Děkuji
Ondřej Šimek
inSPORTline ProfiGym C95 – faktura 700180592
Odstoupení od smlouvy a vrácení peněz.
|
Tweet |
Podle soudní judikatury odpovídá prodejce i za pochybení servisu. Povinnost přijmout a vyřídit reklamaci je nerozlučně spjatá s kupní smlouvou uzavřenou mezi prodávajícím a spotřebitelem. Její nevyřízení ve lhůtě 30 dnů je porušením zákona o ochraně spotřebitele, což spotřebitele opravňuje k odstoupení od smlouvy.
Prodejce má ze zákona povinnost přijmout reklamaci v kterékoli své provozovně, která je pro to s ohledem na prodávané zboží nebo poskytované služby vhodná, případně i v sídle nebo místě podnikání. Spotřebitel se musí řídit pokyny prodejce v záručním listě a v případě opravy se obracet na určený servis, je-li v místě prodejce nebo v místě pro spotřebitele bližším.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud podnikatel neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit podnikateli pokutu za přestupek. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.