Počet nahlášených stížností: | 65 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
2.10.2016 som si cez český e-shop objednal topánky Skechers. Nakoľko z českého e-shopu nezasielajú tovar na SK vypísal som objednávku na známu u ktorej som sa v tom čase zdržiaval a tam som si tovar aj prevzal. Uhradený bol z mojej karty. Po necelom pol roku používania sa začala odlepovať časť podrážky a následne aj rozpadávať vnútorná výstelka. Topánky som najprv reklamoval priamo u predajcu kde mi bola reklamácia okamžite zamietnutá na základe vykonštruovaných nezmyslov, že obuv bola využívaná nadmerne, že bola vystavená vlhkosti čo spôsobilo ohnutie špičky a paty dohora, pričom toto ohnutie je dané výrobou a je to ich dizajn. Čiže to, čo oni nazývajú odborným posúdením je len diletantský posudok so snahou zbaviť sa zákazníka za každú cenu a reklamáciu vždy zamietnuť na základe vykonštruovaných nezmyslov. Následne som sa obrátil na súdneho znalca, ktorý mi vypracoval znalecký posudok a vo všetkých bodoch mi dal za pravdu. Znalecký posudok, všetku dokumentáciu a žiadosť o vrátenie sumy za topánky a náklady na znalecký posudok rovnakým spôsobom ako bol tovar uhradený, alebo na môj účet som následne zaslal spoločnosti Shoebox. Vyše mesiaca som však nedostal žiadnu odpoveď a moje emaily ignorovali. Následne som podal podnet na ČOI a znovu kontaktoval predajcu. Dostal som len odpoveď, že reklamácia bola ukončená a peniaze zaslané poštovou poukážkou a nakoľko objednávka nebola na moje meno odmietajú so mnou ďalej komunikovať. Nakoľko som sa na zadanej adrese v ČR už nezdržiaval, známa poukážku nevyzdvihla. Preto som požiadal známu aby mi spísala splnomocnenie, aj napriek tomu, že som predajcovi jasne zdokladoval, že obuv som zakúpil a zaplatil ja. No predajca naďalej ignoruje všetky e-maily a naďalej mi odmieta vyplatiť sumu za topánky a náklady na reklamáciu a znalecký posudok.
Skechers 51444-NVBL-44 Life Force
Vrátenie sumy 137,11€ za topánky a náklady na reklamáciu a znalecký posudok na kartu z ktorej bol tovar uhradený, alebo na bankový účet ktorý som predajcovi poskytol tak ako to majú uvedená vo vlastných obchodných podmienkach.
|
Tweet |
Spotřebitel musí skutečně prokázat, že nastoupil do právního vztahu, který byl založen kupní smlouvou mezi prodávajícím a kupujícím, který byl uveden při uzavírání kupní smlouvy, místo původního vlastníka věci, a že společně s tím na něho byla převedena práva z vadného plnění. Více informací ohledně postoupení práv z vadného plnění je možné vyhledat na webové adrese: www.dtest.cz/clanek-3286/postoupeni-prav-z-vadneho-plneni
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Dobrý den,
máme za to, že s panem Rösnerem nejsme v jakémkoli právním vztahu.
Dále neevidujeme přijetí znaleckého posudku svázaného šňůrou a opatřeného úředním razítkem znalce, ani přijetí předmětné reklamované obuvi, ani úředně ověřených originálů výše zmiňovaných údajně existujících dokumentů.
Pokud obdržíme originál údajného znaleckého posudku, společně s předmětnou reklamovanou obuví od skutečného a prokazatelného vlastníka zboží, můžeme záležitost předat k novému odbornému posouzení a případně o reklamaci rozhodnout jako o oprávněné (např. pokud by byly případně znalcem popsány dříve neprojevené nebo nereklamované jevy) či zamítnutí potvrdit, neboť se subjektivním názorem znalce se prodejce nemusí ztotožnit a může si nechat vypracovat jiný posudek jiného znalce.
Toto však bude prodejce řešit, až pokud vůbec obdrží originál údajného znaleckého posudku, který bude opatřen zákonnými náležitostmi, předmětnou reklamovanou obuv a odstoupení od smlouvy podané oprávněným spotřebitelem (prokazatelným vlastníkem zboží), což se do dnešního dne nestalo.
Veškeré reklamace jsou prodejcem řešeny v souladu se zákonem a relevantními normami, řádně a odborně.
Na stejný výrobek a stejná poškození však může mít i více znalců různé názory, což je však přirozený, běžný a v praxi zdokumentovaný jev a nedokazuje údajné pochybení prodejce při vyřizování reklamace.
Děkujeme za pochopení a omlouváme se za případné vzniklé komplikace.
Shoebox CZ s.r.o.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spoločnosti Shoebox CZ, boli zaslané všetky požadované dokumenty. Predajca však ignoruje akúkoľvek e-mailovú komunikáciu. Z toho dôvodu som sa obrátil na ČOI s návrhom na zahájenie mimosúdneho riešenia sporu. Predajcovi som preukázal, že obuv som objednával prostredníctvom ich stránky ja, potvrdením objednávky na môj e-mail, aj potvrdením z banky, že objednávka bola uhradená z môjho účtu. Ďalej im bolo zaslané aj splnomocnenie od známej na ktorej adresu som dal objednávku doručiť, nakoľko stále tvrdia, že právny vzťah majú údajne len s ňou. Ďalej si dovoľujem tvrdiť, že porušili vlastné OP nakoľko sa v nich uvádza, že v prípade odstúpenia od KZ bude suma vyplatená rovnakým spôsobom ako bol tovar zakúpený. No napriek tomu sa snažili požadovanú sumu za uznanú reklamáciu vrátiť poštovou poukážkou aj keď som ich jasne žiadal o vyplatenie rovnakým spôsobom ako bol tovar zaplatený. Aktuálne tvrdia, že neevidujú doručenie žiadnych dokumentov a tvária sa že reklamácia uznaná nebola, napriek tomu, že disponujem potvrdením z ich strany o uznaní reklamácie aj všetkou e-mailovou komunikáciou ktorá potvrdzuje moje tvrdenia.
Stížnost přeřazujeme na společnost, která tak má možnost na vyjádření spotřebitele reagovat.
Dobrý den, prodejce potvrzuje předchozí stanovisko. Na základě zde podané stížnosti byla záležitost důkladně prověřena, avšak k doručení údajného znaleckého posudku svázaného šňůrou a opatřeného kulatým razítkem znalce ani předmětné obuvi tak, aby mohla být znovuprověřena jiným znalcem (a vypracován případný protiposudek), do dnešního dne nedošlo. Nedošlo ani k doručení jakéhokoli relevantního úředně ověřeného dokumentu. Nejsme si vědomi, že bychom byli s panem Rösnerem v jakémkoli právním vztahu.
Obrátit se na orgán ADR ČOI je možné, ačkoli máme za to, že pan Rösner zde nevystupuje v pozici spotřebitele (kupujícího) a případný návrh by měl být orgánem ADR ČOI zamítnut.
Děkujeme za pochopení a omlouváme se za případné vzniklé komplikace.
Shoebox CZ s.r.o.
Na dálku nedokážeme ověřit, zda k odeslání či doručení zmiňovaných dokumentů došlo. Spotřebitel však v příloze zaslal plnou moc, která dokládá, že je zmocněn a oprávněn věc se společností řešit.
Stížnost přeřazujeme na spotřebitele, který tak má možnost na vyjádření společnosti reagovat.
Všetky spomínané dokumenty boli spoločnosti zaslané elektronickou formou, rovnako ako boli zaslané už počas prvej reklamácie aj dané topánky, ku ktorym sa ich reklamacny pracovnik diletantsky vyjadril, co je mozne si precitat aj v reklamacnom protokole. Reklamacny pracovnik ani netusil ake su vlastnosti topanok a tie pripisoval nespravnemu pouzivaniu obuvi. Následne ked bol spolocnosti elektronickou postou zaslany znalecky posudok, tak spolocnost reklamaciu uznala ako opodstatnenu a zaslala vyplatenu sumu za reklamaciu postovou poukazkou, o ktorej som nebol informovany na uvedenu emailovu adresu. O danej skutocnosti ma informovali az po uplynuti 1 mesacnej lehoty na základe urgencie, ked uz bola platnost poukazky uplynuta. Na ziadne dalsie spravy uz spolocnost nereagovala, napriek vysvetleniu a preukazaniu ze objednavka bola vytvorena mnou, a adresa pani H. bola v objednavke uvedena len z dovodu ze nezasielaju tovar do SR. Rovnako som preukazal aj to ze objednávka a tovar bol uhradený z mojho uctu, na ktory aj mala byt podla obchodnych podmienok vratena suma za uznanu reklamaciu. Mam za to ze predajca sa vsemozne snazi vyhnut plneniu svojich povinnosti, napriek jasnym dokazom z mojej strany. V pripade dalsieho vyhybaniu sa splnenia si zakonnych povinnosti a po neuspesnej mimosudnej dohode som pripraveny voci predajcovi viest sudny spor. V prilohe zasielam celu emailovu komunikaciu s predajcom
Ze zaslané komunikace vyplývá, že reklamace byla společností již jednou uznána a skutečně došlo k navrácení peněžních prostředků prostřednictvím poštovní poukázky. Spotřebitel potom i prostřednictvím e-mailové komunikace doložil zplnomocnění ve věci reklamace jednat.
Jestliže společnost již vracela peníze poštovní poukázkou a uznala reklamaci, navrhujeme, aby po tom, co byly vyjasněny vztahy (kdo je kupující a kdo prodávající), vrátila společnost peněžní prostředky na spotřebitelem požadovaný účet.
Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost na vývoj reagovat.
Hezký den,
netušíme, z jakého důvodu doručuje pan Rösner dokumenty společnosti dTest, o.p.s., která s případem nemá absolutně nic společného, a nikoli společnosti Shoebox CZ s.r.o. - avšak to možná vysvětluje, z jakého důvodu potřebnými úředně ověřenými dokumenty společnost Shoebox CZ s.r.o. dosud nedisponuje.
Či snad pan Rösner může jím uváděné skutečnosti doložit např. podacími lístky nebo např. potvrzením z některé naší kamenné prodejny, kdy a kde konkrétně předal originál znaleckého posudku svázaného šňůrou s kulatým razítkem znalce, společně s předmětnou obuví a úředně ověřený originál dokumentu (právní titul), na základě kterého došlo k převodu (postoupení) práv, včetně postoupení práv z vadného plnění nebo ke zmocnění?
Pokud tedy pan Rösner skutečně je zmocněn jednat ve věci (avšak nadále není prokazatelným vlastníkem věci a nevystupuje v pozici kupujícího - vlastníka - spotřebitele), ať laskavě konečně dodá originál znaleckého posudku (pokud existuje), včetně reklamované obuvi a originálu úředně ověřené plné moci, která ho ve věci zmocňuje jednat.
E-mailové zprávy, jejichž autenticitu však tímto nepotvrzujeme, jsou z období leden až březen 2018, irelevantní obrázek údajné plné moci je datován ke dni 14. dubna 2018 a pokud tato plná moc skutečně existuje, veškeré předchozí právní úkony činěné panem Rösnerem před zmocněním (tedy před 14. dubnem 2018), jsou NEPLATNÉ.
Citace údajné plné moci: "Jmenovitě (nikoli však výlučně) je Zmocněnec oprávněn sjednat, resp. podepsat a doručit za Zmocnitele následující právní úkony/dokumenty: znalecký posudek, reklamační protokol."
Zmocněnec do dnešního dne neučinil ani jedno.
K dalším výrokům pana Rösnera lze dodat snad jen tolik, že veškeré reklamace jsou prodejcem řešeny v souladu se zákonem a relevantními normami, řádně a odborně.
Na stejný výrobek a stejná poškození však může mít i více znalců různé názory, což je však přirozený, běžný a v praxi zdokumentovaný jev a nedokazuje údajné pochybení prodejce při vyřizování reklamace.
Děkujeme za pochopení a žádáme o doručení výše uvedeného, pokud existuje, neboť tak do dnešního dne učiněno nebylo.
Shoebox CZ s.r.o.
Jak je patrné z přílohy, kterou si může otevřít také společnost, obdrželi jsme pouze kopii e-mailové komunikace, ze které je patrné, jaké dokumenty spotřebitel k e-mailům přikládal. Úředně ověřené dokumenty jsme neobdrželi a ani pro řešení reklamace to není podle žádného zákonného ustanovení zapotřebí. Dokonce by takový požadavek bylo možné vnímat jako snahu společnosti se řešení problému vyhnout a zkrátit tak spotřebitele na jeho právech.
Řešení reklamace jednoznačně nevyžaduje taková právní jednání, ke kterým by bylo nutné zmocnění na základě plné moci s úředně ověřeným podpisem. Plná moc s prostým podpisem zcela dostačuje.
Jako problematické hodnotíme to, že i když zde společnost namítá neplatnost právních jednání před zmocněním, stejně na základě těchto jednání reklamaci uznala a již dříve zaslala peníze zpátky formou poštovní poukázky. Z dřívějšího faktického jednání společnosti tedy vyplývá, že stěžovatel v této věci je oprávněnou osobou k řešení reklamace.
Stížnost přeřazujeme na spotřebitele, který tak má možnost na vývoj reagovat.
Spoločnosti som jasne preukázal, že tovar som objednal ja osobne a bol aj uhradený z môjho bankového účtu čo som zdokladoval potvrdením o platbe z banky. Rovnako som im vysvetlil, že objednávku som napísal na meno známej v ČR len z toho dôvodu, že na SK tovar nezasiela. Topánky boli fyzicky už na pobočku predajcu zaslané, kde mal možnosť stav topánok zhodnotiť, namiesto toho reklamačný pracovník reklamáciu zamietol na základe vymyslených a nepravdivých skutočností, ako napríklad, že topánky sú ohnuté na špičke a päte dohora pôsobením vlhkosti, čo je naopak normálny stav topánok a boli tak vyrobené a podobne. Nebudem sa už naďalej vyjadrovať k tvrdeniam spoločnosti Shoebox o nezaslaní odstúpenia od zmluvy a znaleckého posudku opatreného okrúhlou pečiatkou a spochybňovaní jeho existencie, keďže posudok aj so žiadosťou o odstúpenie od zmluvy, ako aj ďalšou dokumentáciou im bol jasne a preukázateľne doručený v elektronickej podobe na adresu akú uvádzajú vo svojich obchodných podmienkach ktoré oni sami nedodržiavajú. Celú vec som už konzultoval aj s právnikom a ten potvrdil, že predložené a zaslané dokumenty sú dostatočné k vybaveniu reklamácie a v prípade nevyplatenia sumy za reklamácie ako bolo požadované je možné celú vec postúpiť na súdne prejednanie kde bude vypracovaný na základe požiadavky súdu nový posudok, budú započítané poplatky a súdne trovy a trovy konania čo spoločnosti niekoľkonásobne navýši požadovanú sumu. Čiže je na spoločnosti Shoebox, či je naozaj taká pro zákaznícka a vyplatí požadovanú sumu, ako aj sama spoločnosť v predchádzajúcom období uznala a deklarovala vo svojom vyjadrení, alebo im stojí za to viesť súdne konanie a zároveň je ochotná znášať negatívne vnímanie zákazníkov v prípade nevybavenia reklamácie v prospech zákazníka.
Stížnost tedy opět přeřazujeme na společnost, aby měla možnost k věci doplnit své vyjádření.
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.