Počet nahlášených stížností: | 222 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
12.4.2018 jsem zakoupila obuv v prodejně CCC Čáslav a během 20 minut jsem se do obchodu vrátila s tím, že potřebuji obuv vrátit, protože mi dělala obtíže při chůzi a bolest vystřelovala do lýtek. Nové boty jsem chtěla vrátit , ovšem nebylo mi to umožněno s tím, že prodejna má jinak nastavená pravidla, že boty vrátit nelze,jedině reklamovat. I přes mé námitky, že boty jsou nové v týž den koupené (což je vidět z účtenky a data podané reklamace. Dokonce jsou nové a nemají žádnou vadu, byla sepsána semnou reklamace. Nebyla jsem seznámena s tím, že mohu boty, dokonce do 7 dnů vrátit, jak jsem se dozvěděla až z listu zamítnuté reklamace. Ovšem od té doby už uplynulo více dní (boty byly u firmy CCC). Reklamace byla zamítnuta, jelikož boty byly nové a nepoškozené. Nyní mi však už nechtěli v prodejně ani boty vyměnit za jiné, jelikož doba od koupě je nyní měsíc a byla zamítnuta jejich reklamace.
obuv Clara Barson WS1599-1A, 2220820230021
Výměna obuvi za jinou, mně vyhovující.
|
Tweet |
Při vrácení zboží, které bylo zakoupené v běžném kamenném obchodě, neexistuje zákonné právo cokoliv vrátit zpět bez udání důvodu. Možnost vrátit či vyměnit zboží je ve velkých obchodech sice obvyklá, není to však povinností podnikatele. Na výměnu či vrácení zboží spotřebitelce tedy ze zákona neplyne právní nárok, jedině kdyby to prodejce garantoval nad rámec zákona ve svých obchodních podmínkách. Pokud se prodejce zavázal při uzavírání kupní smlouvy v prodejním či reklamačním řádu či na účtence, že lze zakoupené zboží vyměnit či vrátit ve lhůtě 7 dnů ode dne zakoupení, pak je povinen svůj závazek splnit.
Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář www.adr.coi.cz).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.