Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dnes 14. 5. mi nebyl doručen balík do ruky, který byl avizován. Na adrese byli po celý den přítomni minimálně dva členové domácnosti a nikdo se o doručení balíku nepokusil. Nyní mi však došla sms, že se doručení nezdařilo! Avizovaný čas doručení byl nejprve (v sobotu) mezi 13. a 19. hodinou, dnes pak - změna! - mezi 8. a 14. hodinou (tato sms přišla v 9, 39!). Bez ohledu na tento nepochopitelný zmatek v časech zde od rána až do přijetí sms o nedoručení někdo byl a mohl balík převzít, dokonce jsme auto vyhlíželi - viděli jsme je pouze jednou naší ulicí bez zastavení projet... S doručováním balíků jsme dlouhodobě hrubě nespokojeni, z posledních desíti doručování byl balík v pořádku doručen pouze jednou. Takovéto jednání považuji za alarmující! Žádám o rychlou a trvalou nápravu v naší oblasti (Brno 21).
Děkuji a zdravím!
dr. L. Nováková
Překontrolujte si své služby v doručování balíků na zdejší pobočce. Nebo je snad normální čekat na zaplacenou (a ne málo!) zásilku celý den a dočkat se posléze jenom nepravdy o nemožnosti jejího doručení?
|
Tweet |
Oproti službě Balík Na poštu lze v případě služby Balík Do ruky předpokládat, že jej Česká pošta doručí přímo na zadanou adresu nebo se o to alespoň pokusí. Teprve pokud doručovatel adresáta nezastihne, zanechá mu ve schránce oznámení o uložení zásilky na poště. Pokud nalezne spotřebitel výzvu ve schránce, ačkoli byl po celou dobu na dané adrese, může na příslušné poště podat reklamaci vadného dodání. Lze také telefonicky požádat o opakované doručení jiný vhodný den, a to zcela zdarma.
Česká pošta výslovně garantuje doručení balíku Do ruky následující pracovní den po podání. Podle Poštovních podmínek pro dodržení této lhůty stačí, když bude adresát daný den vyzván k převzetí zásilky u příslušné pošty, nebo jen to, že zásilka bude k vyzvednutí připravena. To však jedině „v případě, že i přes veškerou snahu o doručení balíku byl pokus o doručení neúspěšný,“ jak je uvedeno na webové stránce www.ceskaposta.cz. I zde je tedy na místě reklamace. Reklamovat lze na kterékoliv poště a spotřebitel by neměl odcházet bez potvrzení, které by mělo obsahovat shrnutí reklamace a datum jejího uplatnění. Česká pošta je povinna reklamaci vyřídit nejpozději do 30 dnů od jejího přijetí. Pokud se v této lhůtě k reklamaci nevyjádří nebo jí nevyhoví, může spotřebitel do jednoho měsíce podat námitku k Českému telekomunikačnímu úřadu. Zahájení řízení o námitce je však spojeno s poplatkem.
Česká pošta, s.p. se však rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman