Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Vážení
Uvedená firma nám zaslala fakturu za deaktivační poplatek za porušení přihlášky k výběrovému řízení v hodnotě 5000,-Kč.
Ani ja ani manžel jsme si není vědomi že by jsme se po telefonu s někým dohodli na smlouvě což jsem jim napsala a požádala je o z á z n a m
h o v o r u kde jsme jim souhlas dali.
Faktura je splatná 16.5.2018 a do dnešního dne nám záznam o hovoru neposlali.
Nevím zda mam uvedenou fakturu platit aby se nedostala až do exekuce protože jsem si není vědoma o uzavřeni smlouvy. Nechápu ve svých 69 letech(manžel 71 let) že může byt platná smlouva i když ten druhý si není vědomý že dal souhlas .
Je pravda ,že poslali smlouvu asi v březnu(je bez datumu),ale protože máme smlouvu s jinou firmou, tak ve svých 69 letech jsem ji nevěnovala pozornost.
Kdybych jsme věděli o telefonické dohodě tak by jsem ji asi poslala podepsanou smlouvu spět. Protože ani ja ani manžel jsme si není vědomi anebo že jsme už staří musíme platit?
Mária Kučerová
Jsem v právu ja nebo Fer energie
|
Tweet |
Pokud si je spotřebitelka jistá, že neprojevila po telefonu souhlas se smlouvou, pak doporučujeme obrátit se na společnost s tím, že žádná smlouva uzavřena nebyla. Pokud by společnost chtěla tvrdit opak, je na ní, aby takovou skutečnost prokázala případně i v rámci soudního sporu. Doporučujeme takové vyjádření spotřebitele zaslat na adresu společnosti nejlépe poštou doporučeně s dodejkou.
Pokud by však smlouva po telefonu uzavřena byla, je zapotřebí jí řádně vypovědět nebo odstoupit od této smlouvy, pokud ještě neuplynula 14 denní lhůta od uzavření smlouvy dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy. Pokud lhůta pro odstoupení od smlouvy uzavřené prostřednictvím telefonu již uplynula, pak je nutné smlouvu řádně vypovědět dle podmínek ve smlouvě uvedených.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.