Počet nahlášených stížností: | 129 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dne 13.12.2016 jsem uzavřel pojistnou smlouvu na vozidlo Porsche Panamera v celkové úhradě 34.208 Kč. Splatnost 2x ročně vždy k 13. dni 06., 12. měsíce roku. V říjnu minulého roku jsem se podrobil operaci (totální endoprotéza pravé kyčle) a neměl tedy z logiky věci zájem o provoz vozidla ani o povinnosti s tím spojené. V měsíci březnu (jistě bude existovat záznam hovoru) jsem byl kontaktován tel. centrem pojistitele s tím, že jsem neuhradil splátku pojištění.Po dohodě s dotyčnou referentkou (zaslána SMS s výši splátky jsem ihned dlužnou částku uhradil a věci již nevěnoval pozornost. K mému údivu jsem posléze koncem března obdržel na účet přeplatek (bez bližšího vysvětlení) ve výši 6.130 Kč a teprve po dotazu na pojistitele jsem byl informován, že pojistka na vozidlo dne 02.04.2018 zanikla a já bez jakékoli informace od pojistitele provozuji vozidlo cc. 1 měsíc bez zákonného pojištění. Vozidlo jsem okamžitě dne 07.05.2018 pojistil u ČSOB pojišťovny. Nechápu jak je možné aby se takto pojistitel choval ke klientům, kteří mají IA platební morálku vč. maximálních bezškodních bonusů. Ve věci jsem nebyl vyrozuměný ani tel. (např. makléřem, pojistitelem) ani e-mailem, ani poštou a to zejména o zániku pojistné smlouvy (u jiných produktů jsem o splatnosti běžně vyrozuměný e-mailem). Vzniklé problémy vč. škody (CKP) budu samozřejmě řešit žalobou vč. odchodu všech produktů od České pojišťovny. Pouze stále nechápu jak se může takto pojistitel chovat ke slušným a zavedeným klientům (jsem stár 63 roků) a to přes ujištění odpovědné referentky (tel. rozhovor), že věc je v pořádku.
JUDr. Antonín Friml, MBA
pojistná smlouva 18707965-18
omluva a náhrada vzniklé škody ČKP
|
Tweet |
Podle § 12 odst. 1 písm e) zákona o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla zaniká pojištění odpovědnosti dnem následujícím po marném uplynutí lhůty stanovené pojistitelem v upomínce k zaplacení pojistného nebo jeho části, doručené pojistníkovi. Tato lhůta nesmí být kratší než 1 měsíc a upomínka pojistitele musí obsahovat upozornění na zánik pojištění odpovědnosti v případě nezaplacení dlužného pojistného a o této upomínce pojistitel současně informuje osobu uvedenou v pojistné smlouvě jako vlastník tuzemského vozidla, jde-li o osobu odlišnou od pojistníka. Lhůtu stanovenou pojistitelem v upomínce k zaplacení pojistného nebo jeho části lze před jejím uplynutím dohodou prodloužit.
Pokud společnost nezaslala spotřebitelovi upomínku s lhůtou pro zaplacení pojistného, nemohlo pojištění odpovědnosti zaniknout. Spotřebitel by se v takovém případě mohl domáhat toho, že smluvní vztah mezi ním a společností nezanikl a stále trvá. Pokud společnost zrušila pojistnou smlouvu neoprávněně, má spotřebitel možnost žádat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany společnosti. Spotřebitel v takovém případě musí prokázat, že mu vznikla škoda, a že existuje příčinná souvislost mezi protiprávním jednáním společnosti a vznikem škody.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
V dané věci byl klient již začátkem června kontaktován jak písemně tak telefonicky.
Žádáme spotřebitele o potvrzení výše uvedeného, případně o uzavření stížnosti.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.