Společnost


be2 S.a.r.l.

Počet nahlášených stížností:2795
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

71%
29%
Toto skore je založeno na 506 stížnostech.

#23560Odstoupení od smlouvy - neoprávněně naúčtovaný poplatek

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 15 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
15.05.2018, před 7 lety

Kateřina Radová

Znění stížnosti

U společnosti která zprostředkovává seznamku Be2 jsem se zaregistrovala na zkušební dobu jednoho měsíce za poplatek cca 150,- kč, který jsem uhradila platební kartou přes internet.
Ve všobecných podmínkách jsem nezaznamenala závaznost na další platbu a proto jsem byla v šoku, když si tato společnost dne 15.5.2015 z mého účtu ztrhla 2247,- kč.
Na e-mailovou adresu společnosti jsem již zaslala stručnou žádost o odstoupení od smlouvy a navrácení částky zpět na můj účet. Zrušení mého členství zatím nedoporučují podle instrukcí na jejich internetových stánkách, aby se posléze dali dohledat podrobnosti o mém členství. Proto jsem zatím zrušení nepožadovala.
Domnívám se, že tím, jak prezentují reklamu a informace o zkušebním členství v jejich seznamce a lákají klienty na levný registr a zkušební profil "skoro zdarma", dopouštějí se klamání zákazníka. Jsem znechucena a doufám, že má žádost bude akceptovaná.


Produkt

Klamání zákazníka levnou registrací bez VÝRAZNÉHO označení podmínek určených k závazným platbám v mnohonásobné výši původní reklamy.


Požadované řešení

Požaduji odstoupení od smlouvy, navrácení ztržené částky 2247,-kč na můj účet č: 175797437/0600,kontakt: Kateřina Radová, zrušení členství v Be2 seznamce a zrušení profilu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.6.2018 08:48, před 7 lety

Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelkou a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitelku o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitelku o době trvání závazku a podmínky ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitelku řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitelku o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohla by spotřebitelka namítat neplatnost smlouvy, neboť byla uvedena společností v omyl.

Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.

Pokud bylo mezi stranami sjednáno poskytování služeb v rámci placeného členství, mohla být sjednána i jejich automatická prolongace. Se sjednáním služby mohla spotřebitelka souhlasit i s prováděním opětovné platby. Tyto skutečnosti je třeba si ověřit. Pokud budou naplněny, doporučujeme spotřebitelce smlouvu v souladu s obchodními podmínkami prokazatelně vypovědět. Výpověď je účinná jejím doručením a spotřebitelka má v takovém případě právo na vrácení poměrné části zaplacených peněžních prostředků za dané období.

Žádat vrácení již zaplacených částek za minulá období by bylo možné pouze v případě, pokud by osoba, která uzavřela smlouvu, prokázala, že nebyla o automatickém prodloužení smlouvy informována, a že nebyla seznámena s cenou poskytované služby.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebitelce, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů obrátila na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Evropské spotřebitelské centrum rovněž k problematice zpracovalo přehlednou příručku, kterou je možné nalézt zde: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
18.6.2018 15:29, před 7 lety

ID: 172576693


Dobrý den,

dle našich informací Vás již v uvedené záležitosti kontaktovalo Zákaznické centrum be2,

děkujeme Vám.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
18.6.2018 15:53, před 7 lety


Kateřina Radová

Dobry den, ano kontaktovalo, dala jsem vypoved smlouvy, ale strzene penize za predplatne az do srpna, mi vratit pry nemohou. Zrusit ucet misim take sama, tak jsem alespon na sve stranky napsala, co jsou zac. At je to tam alespon do toho srpna videt. Az po te ucet zrusim, ikdyz se tam jiz nevyskytuji vic jak mesic a pul. Dekuji za informace.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.8.2018 14:50, před 6 lety

Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.