Společnost


COMFORT ENERGY s.r.o.

Počet nahlášených stížností:99
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

85%
15%
Toto skore je založeno na 28 stížnostech.

#23589Podvodné jednání

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 12 dnů 8 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
16.05.2018, před 7 lety

Marie Tomášková

Znění stížnosti

Dobrý den,v březnu 2018 mi byli nabízeny výhody snížení elektr.energie od této firmy.Podepsala jsem jim smlouvu,ač neuváženě,neboť po mně chtěli stávající smlouvu os ČEZU,kde jsem byla dosud zákazníkem a to už se mi zdálo podezřelé,neboť mi prodejci řekli,že se bude přejmenovávat f.ČEZ.Dali mi úsporné žárovky za 1kč a když odešli,tak jsem si uvědomila,že jsem udělala blbost.Druhý den mi volala jejich operátorka a já jsem se zeptala,zda mohu odstoupit a bylo mi řečeno,že ne.Mluvila jsem s f.ČEZ,kde mi řekli,že už dostali výpověď,ale pokud bych u nich chtěla nadále zůstat,tak by mi neměli dávat žádnou sankci.Hned na to mi volal operátor comfort energy a sdělil mi,že dostanu pokutu za žárovky 2000 a za odstoupení 8000kč,což nemají ani v obchodních podmínkách a myslím si,že je to nesmysl,neboť jim nic nedlužím a nemám žádný odběr.Mám dotaz,kam se mám obrátit,neboť bych ráda zůstala u ČEZU.Děkuji Vám za odpověď-M.Tomášková.


Produkt

Pokuta za odstoupení od smlouvy ve výši 10000kč,zákaznické číslo-8203586429


Požadované řešení

Jsem ochotna písemně vypovědět smlouvu písemně včetně vrácení žárovek,ale jejich prodejci,neboť jsem důchodce a nebudu platit poštovné a balné.Nadále bych ráda zůstala u stávající společnosti,tzn.ČEZU.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.5.2018 12:40, před 7 lety

Jakmile spotřebitel od smlouvy o sdružených dodávkách energií odstoupí (popřípadě smlouvu vypoví), dle ustanovení § 1727 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, se automaticky zruší i smlouva, která je s ní provázaná, tedy smlouva kupní. Obě strany pak mají povinnost vrátit vše, co plnily. Spotřebitel je povinen vrátit žárovky, pokud tyto žárovky obdržel.

Deklarovala-li by společnost, že uzavřené smlouvy jsou na sobě nezávislé, nebylo by možné se zrušením smlouvy o sdružených službách spojovat změnu podmínek druhé kupní smlouvy. Takové jednání by v podstatě naplnilo definiční znaky postihu za zrušení smlouvy dle § 11a zákona č. 458/2000 Sb., energetického zákona, a jako k nepřiměřenému ujednání by se k němu nepřihlíželo. Spotřebitel má nárok na to, aby užil své zákonné právo od smlouvy odstoupit nebo ji vypovědět do 15 dnů po zahájení dodávek energií bez jakékoliv sankce.

Spotřebitel má možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci, pokud nedojde ke smírnému vyřešení stížnosti touto formou. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Pracovník společnosti jedná jménem podnikatele dle § 430 odst. 1 občanského zákoníku jako jeho zástupce a jeho právní jednání podnikatele zavazuje. Obchodní praktika, kterou popsala spotřebitelka ve stížnosti, by mohla být vyhodnocena jako nekalá obchodní praktika, která je způsobilá uvést spotřebitele v omyl. Nekalé obchodní praktiky jsou zákonem o ochraně spotřebitele zakázané. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele v úseku podnikání v energetických odvětvích provádí Energetický regulační úřad. Má-li spotřebitelka důvodné podezření, že společnost porušuje zákon o ochraně spotřebitele, je vhodné podat podnět tomuto úřadu. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.eru.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.7.2018 23:35, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.