Počet nahlášených stížností: | 645 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
s T-Mobile mám uzavřenou SVZ na dobu určitou. Nastavené minimální plnění je však pro mne nyní příliš vysoké, proto jsem T-Mobile požádala o nastavení lepších podmínek, nebo smlouvu předčasně vypovím. V reakci na tento požadavek mi obchodní zástupce sdělil že smlouvu je možné vypovědět jedině s doplacením všech minimálních plnění zbývajících do konce smlouvy (nikoli pouze 20%). Novela zákona o elektronických komunikacích a související změna všeobecných podmínek se prý na tento druh smlouvy nevztahuje.
Prosím o vyjádření, zda je toto tvrzení lživé, nebo zda má oporu v zákoně. V případě, že se jedná o lživou informaci, existují způsoby, jak daného obchodního zástupce potrestat za záměrné uvedení v omyl?
|
Tweet |
V § 63 odst. 1 písm. p) zákona o elektronických komunikacích není žádná výjimka stanovena. Celé ustanovení zní následovně: Ve smlouvě o poskytování veřejně dostupné služby elektronických komunikací nebo připojení k veřejné komunikační síti musí být srozumitelným, úplným a snadno přístupným způsobem uvedena vždy výše úhrady v případě ukončení smlouvy před uplynutím doby trvání, na kterou je smlouva uzavřena, výpovědí ze strany účastníka nebo podnikatele nebo dohodou obou smluvních stran, přičemž výše úhrady nesmí být vyšší než jedna pětina součtu měsíčních paušálů zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy, nebo jedna pětina součtu minimálního sjednaného měsíčního plnění zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy, a výše úhrady nákladů spojených s telekomunikačním koncovým zařízením, které bylo účastníkovi poskytnuto za zvýhodněných podmínek.
V tomto případě doporučujeme obrátit se na Český telekomunikační úřad. Pokud probíhala komunikace telefonicky a nelze její obsah prokázat, doporučujeme ještě před podáním ČTÚ požadavek u společnosti uplatnit písemně.
Společnost T-Mobile Czech Republic a.s. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím své infolinky a oddělení stížností. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze ve správním, případně soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.
V případě zájmu o doporučení dalšího vhodného postupu kontaktujte poradenskou linku na telefonním čísle 299 149 009.