Počet nahlášených stížností: | 40 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den. Obracím se na vas s prosbou o radu ohledně reklamace, kterou prodavajici neuznel. Koupila jsem zahradní altan Avenberg Domingo, který nevydržel stát ani jeden den. Co se týkalo montáže postupovala jsem podle navodu. Prodávající uvádí že má altan ocelovou konstrukci, ale spojovaci části byli s plastu. Při stavění altanu zafoukal vitr a altan se zbořil a plasty popraskali. Ještě ten den jsem vše zabalila a poslala zpět s dopisem kde jsem popsala co se stalo a že altam je nestabilni když nevydržel ani jeden den stat. Na internetovych stránkách neni nic o plastových částech.Včera mi prisel email že mou reklamaci neuznali a ze altan poslali mi zpet i s vyjádřením. Zatim nic nepřišlo a je jsem dost šokována a tak se obracim na vás s prosbou co delat, aby mi vratil prodavajici penize. Předem děkuji za odpověď.
Zahradni altan Avenberg Domingoobjednany na internetu
Prosim o pomoc s vyresenim aby mi vratili penize.
|
Tweet |
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost využít mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.