Počet nahlášených stížností: | 465 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 7 |
V srpnu 2013 jsem v Tesco Stores Pardubice zakoupila zimní kabát v hodnotě 2400 kč. Nosila jsem ho od října a v lednu se začal párat šev na zádech. Už od začátku měl kabát roztržené vnitřní kapsy, ale to jsem nereklamovala - kabát se mi líbil a tento defekt jsem nepovažovala za důležitý. Koncem ledna jsem přišla do pardubické prodejny kabát reklamovat kvůli zmíněnému švu, jelikož oprava u švadleny by byla obtížná. Paní u reklamace uznala, že vina nemůže být na mé straně. Zmínila, že mi pravděpodobně budou vráceny peníze (ačkoliv jsem se nechala slyšet, že bych ráda kabát vyměnila, pokud by to bylo možné) a že se mi někdo brzy ozve. Čekala jsem měsíc a poté se šla na stav reklamace informovat sama. K mému údivu reklamace nejen že nebyla uznána, ale kabát byl v ještě podstatně horším stavu, než v jakém jsem ho do prodejny přinesla - páral se ne v jednom, ale v několika dalších švech, v podšívce na zádech byla cca 20 cm díra. Paní manažerka prý údajně usoudila, že mi byl kabát malý (aniž by mě v něm někdy viděla), a proto reklamaci neuznala. Osobně jsem s ní zatím neměla možnost hovořit, ale nepředpokládám, že by se najednou rozhodla pro vrácení peněz, ačkoliv mohu samozřejmě demonstrovat, že velikost kabátu problémem není. Skutečnost, že je kabát ještě více poškozený, si mohu vysvětlovat jedině tak, že si ho buď zkoušel někdo ze zaměstnanců, kterému skutečně nepadl, a k manažerce se dostal k posouzení až poté, nebo že byl kabát záměrně poškozen ještě více, aby bylo podložitelné tvrzení, že byl o velikost menší,a tudíž není chyba na straně prodejce. Nechápu také, jak je možné, že mne celý měsíc ohledně reklamace nikdo nekontaktoval, přestože kabát ve skutečnosti nebyl nikam odeslán a bylo o něm rozhodnuto bez velkého zvažování. Velmi mě mrzí, že se tak velký obchod, jako je Tesco Stores, dokáže zachovat ke svým věrným zákazníkům tímto způsobem. Pokud neobdržím žádnou kompenzaci, nehodlám zde rozhodně v budoucnu nakupovat. Bohužel pro Tesco, negativní reklama se většinou šíří rychleji než ta pozitivní.
dámská bunda 10 M /šedý kabátek s rudou květinou na straně (značku bohužel neznám, kabát je zatím stále v prodejně)
uznání reklamace - výměna produktu či vrácení peněz, případně finanční kompenzace za náklady na opravu produktu, které by nyní byly vyšší než před reklamací
|
Tweet |
V případě, že je vada vytčena do prvních 6 měsíců od zakoupení, uplatňuje se tzv. rozpor s kupní smlouvou dle § 616 občanského zákoníku. V rámci rozporu s kupní smlouvou je povinností prodejce prokázat, že výrobek předal kupujícímu bez vad.
Zároveň je prodejce povinný vyřídit rozpor s kupní smlouvou dle § 19 zákona o ochraně spotřebitele do 30 dnů od jeho uplatnění. Pokud se tak nestane, má kupující stejná práva, jako by se jednalo o vadu neodstranitelnou.
V případě, že došlo k poškození věci vprůbeu reklamace, má kupující nárok na náhradu škody. Stav věci při převzetí do reklamace se bude posuzovat dle popisu v reklamačním protokolu.
Dle informací od spotřebitelky jí byly peněžní prostředky navráceny. Z tohoto důvodu bude stížnost uzavřena s dosažením dohody.