Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Pošta 21, Brno, kde mám založený PO Box, mi již několik týdnů nedodává do tohoto poboxu oznámení o příchodu zásilky, balíku, apod. Za službu si platím čtvrtletně 1779,- a o balících se dozvídám pouze od lidí, kteří mi balík zaslali tím, že mi napíší číslo zásilky a s tím pak jdu k přepážce a tam mi balík dohledají. Na otázku proč nemám v poboxu oznámení, mi nejsou schopni odpovědět. Vymlouvají se na kolegy, kteří to mají na starosti, apod. Na místě jsem již podávala písemnou stížnost, na kterou jsem zatím neobdržela žádné vyjádření, ani odpověď.
P.O. Box
Samozřejmě bych očekávala, že pošta začne tuto jednoduchou službu, kterou mám zaplacenou, naplňovat. Začne mi do PO Boxu dávat oznámení (jak tomu doposud bylo).
|
Tweet |
V tomto případě je možno reklamovat předmětnou službu, tedy dodání, respektive dodání oznámení o zásilce do P.O.Boxu. Pokud podmínky uložení zásilky do P.O.Boxu nebyly naplněny, může spotřebitelka poskytnutou službu reklamovat. Kvalitu poskytovaných služeb může zákazník poštovních služeb reklamovat u kterékoli pošty. Jen tak lze docílit plnění závazků Českou poštou a zkvalitnění jejích služeb.
Reklamaci je třeba uplatnit písemně, na stránkách České pošty jsou například k dispozici formuláře, prostřednictvím kterých je možno reklamaci uplatnit. Dle čl. 43a poštovních podmínek České pošty má podnik na vyřízení reklamace, kterou zákazník uplatnil podle příslušného článku, třicet dní.
Jestliže by v rámci reklamačního řízení nedošlo k nápravě, může se spotřebitel obrátit na Český telekomunikační úřad, který je dozorových orgánem České pošty dle § 3 odst. 2 písm. a) zákona č. 29/2000 Sb., o poštovních službách. Námitku k ČTÚ máte právo podat dle § 6a odst. 1 téhož zákona nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace nebo marného uplynutí lhůty pro její vyřízení.
Česká pošta, s.p. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman