Počet nahlášených stížností: | 20 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Aukce s.r.o.predala dodávku elektřiny.energie společnosti Stabilní energy.majitel bytu daroval být dceři a odstěhoval se.zmenil trvalé bydliště.Stabil ani Aukce nechtějí uznat ukončení dodávky elektřiny. Spor půjde zřejmě nejdříve k ombudsmanovi,pak k soudu. Není možné nevlastnit být a platit za elektřinu.energii za někoho jiného.
Ombudsman,soudy.
|
Tweet |
Energetický zákon neupravuje, co se děje se smlouvou v případě, že se spotřebitel odstěhuje z odběrného místa. Mění-li spotřebitel své bydliště (stěhuje se), bude záležet, jaké podmínky byly mezi ním a společností sjednány. Samotná smlouva však zavazuje pouze smluvní strany. Žádá-li společnost plnění na základě smlouvy, kterou uzavřel původní vlastník nemovité věci, musí společnost prokázat, že práva a povinnosti ze smlouvy přešly na nového vlastníka bytu. Pokud došlo k postoupení celé smlouvy, musel by s tím nový vlastník nemovité věci souhlasit.
Nebude-li spotřebiteli vyhověno, má možnost obrátit se na Energetický regulační úřad, který rozhoduje spory o určení, zda právní vztah mezi zákazníkem a společností trvá nebo zanikl, a kdy se tak stalo (více informací je možné vyhledat na webové adrese www.eru.cz/cs/informacni-centrum).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.