Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý den,
22,112017 jsem u Alza koupil elektronickou čtečku PocketBook 614 (2) Basic 3 černý.
29.3.2018 jsem čtečku reklamoval s tím, že nefunguje. Čtečka byla přijmuta do reklamace, na příjemce je uvedeno: stav mechanické a jiné poškození: NE.
27.4.2018, čili dva dny před vypršením zákonné lhůty na vyřízení reklamace jsem dostal SMS, že reklamace byla zamítnuta. Důvodem bylo údajně mechanické poškození.
Proto jsem 6.5.2018 napsal přes formulář na stránkách Alza žádost, aby mi vysvětlili, jak na jedné straně říkají poškození NE a následně tvrdí poškození ANO.
Do dnešního dne jsem však nedostal na moji žádost odpověď.
Proto bych chtěl všechny varovat, aby nepodléhali laciné TV reklamě a dávali si na Alza pozor
elektronickou čtečku PocketBook 614 (2) Basic 3 černý, YTC70600002300W000E9.
Výměna zboží/vrácení peněz
|
Tweet |
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.