Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#23621Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 10 dnů 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
17.05.2018, před 7 lety

Aleš Staněk

Znění stížnosti

Dobrý den,
22,112017 jsem u Alza koupil elektronickou čtečku PocketBook 614 (2) Basic 3 černý.
29.3.2018 jsem čtečku reklamoval s tím, že nefunguje. Čtečka byla přijmuta do reklamace, na příjemce je uvedeno: stav mechanické a jiné poškození: NE.

27.4.2018, čili dva dny před vypršením zákonné lhůty na vyřízení reklamace jsem dostal SMS, že reklamace byla zamítnuta. Důvodem bylo údajně mechanické poškození.

Proto jsem 6.5.2018 napsal přes formulář na stránkách Alza žádost, aby mi vysvětlili, jak na jedné straně říkají poškození NE a následně tvrdí poškození ANO.

Do dnešního dne jsem však nedostal na moji žádost odpověď.

Proto bych chtěl všechny varovat, aby nepodléhali laciné TV reklamě a dávali si na Alza pozor


Produkt

elektronickou čtečku PocketBook 614 (2) Basic 3 černý, YTC70600002300W000E9.


Požadované řešení

Výměna zboží/vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.5.2018 21:35, před 7 lety

Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.

Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.7.2018 23:49, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.