Počet nahlášených stížností: | 85 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dňa 8.4.2018 meškal môj let OK 978 v Prahy do Košíc viac než 3 hodiny. Dňa 12.4.2018 som si cez formulár na webovej stránke ČSA uplatnila náhradu podľa Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady ES č. 261/2004 a judikatúry v prípade C-581/10, ktorá stanovuje leteckej spoločnosti povinnosti v prípade omeškania letu, medzi ktorými je aj vyplatenie peňažnej kompenzácie. Moja žiadosť nebola vybavená, preto som ju opakovala dňa 7.5. a tiež dňa 15.5. formulárom ČSA v oblasti Dotazov v sekcii "Potrebujem poradiť". ČSA však moju žiadosť aj napriek opakovanej snahe z mojej strany a splnení všetkých podmienok pre poskytnutie peňažnej náhrady dodnes nevybavila a to ani po telefonickej urgencii na zákazníckej linke. Mám pritom vedomosť, že identická žiadosť mojej spolucestujúcej bola vybavená a bola jej na účet náhrada 250 eur zaslaná. Rozumiem pracovnej vyťaženosti zamestnancov ČSA, ale takýto prístup nemôžem hodnotiť inak ako neprofesionálny a vysoko nekorektný.
číslo letu : OK 978, rezervačný kód : VI9FBA, číslo letenky : 0642412884145, dátum letu OK 978 z Prahy do Košic
Dožadujem sa včasného vybavenia mojej žiadosti o poskytnutie peňažnej náhrady a poukázanie náhrady vo výške 250 eur na číslo môjho účtu, ktoré som v opakovane uviedla vo formulári na webovej stránke ČSA.
|
Tweet |
Nároky cestujících při zpoždění letu se řídí Nařízením Evropského parlamentu a Rady č. 261/2004. Dle tohoto nařízení má cestující právo v případě zpoždění letu na vzdálenost 1500 km a kratší na náhradu škody ve výši 250 EUR za situace, kdy byl let zpožděn o více jak dvě hodiny. S tímto požadavkem by se měla spotřebitelka obrátit přímo na leteckého dopravce.
Společnost České aerolinie a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena. Podle vyjádření společnosti se mohou spotřebitelé obrátit se svými stížnostmi na oddělení vztahů se zákazníky prostřednictvím elektronického formuláře, který je k dispozici na adrese https://www.csa.cz/cz-cs/kontaktni-formular/. V případě, že spotřebitel již společnost kontaktoval a nebyl spokojen se způsobem, jakým byl jeho požadavek vyřízen, může se s návrhem na mimosoudní řešení sporu obrátit na Českou obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.