Počet nahlášených stížností: | 35 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
V dubnu t.r. jsme na daném e-shopu objednali uvedené zboží (790,- Kč + doprava 43,- Kč na zásilkovnu) v úhrnné výši 833,- Kč jakožto dárek synovi. 19.04. nám zboží bylo doručeno s následujícími aspekty:
-zboží bez faktury (ani elektronické) !
- ovladač bez USB kabelu
- velmi chatrně zabaleno v papírové obálce namísto krabičky
- stříbrné namísto černého provedení
To, že zboží bylo zasláno oproti objednávce na jinou adresu, jen dále dokresluje prodejcovu neserióznost.
Prodejce nás na naši výtku e-mailem vyzval k zaslání zboží na výměnu. Zboží jsme se nakonec rozhodli vrátit v zákonné lhůtě do 14 dní, což jsme učinili dne 26.04.2018 doporučenou poštou vč.přiloženého dopisu. Za několik dní se nám však zásilka vrátila zpět jako nedoručená. od té doby prodejce přestal komunikovat.
V tomto smyslu se na vás obracíme o pomoc při řešení, jehož znění uvádíme níže.
S pozdravem,
Zdeněk a Jitka Kočvarovi
Brno
DualShock ovladač pro PlayStation 3 PS3 neoriginální
Protože je již evidentní, že prodejce s námi daný problém řešit nijak nehodlá, chtěli bychom mu jednak vrátit neadekvátní zboží s prodejcovou úhradou 833,- Kč a tím, že požadujeme jako kompenzaci dále úhradu dvojího poštovného, a to za původně zasílané vrácené zboží, a pokud budeme posílat zboží prodejci znovu. Ztracený čas a naše mrzutost s tímto spojené se žel nijak kompenzovat nedají...
Zároveň bychom považovali za užitečné jako varování potenciálních dalších zákazníků na tomto e-shopu jeho zveřejnění na nějakém blacklistu neseriózních obchodníků, potažmo podnět na ČOI.
|
Tweet |
Pokud daná kupní smlouva byla uzavřena prostřednictvím prostředku umožňující komunikaci na dálku, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit ve lhůtě 14 dní od převzetí zboží. Pokud spotřebitel odstupuje od smlouvy, je povinen o tom informovat prodávajícího (v případě soudního sporu by musel spotřebitel prokázat, že od smlouvy odstoupil) a vrátit prodávajícímu zboží. Prodávající je povinen vrátit spotřebiteli peněžní prostředky nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy bylo od smlouvy odstoupeno. Prodávající nemusí vracet peněžní prostředky dříve, než mu spotřebitel prokáže, že mu zboží odeslal. Nevrátil-li prodávající peněžní prostředky ve výše uvedené lhůtě, může spotřebitel požadovat také zákonný úrok z prodlení.
Adresa pro reklamaci zboží či jeho vrácení ve 14 denní lhůtě by měla být podnikatelem uvedena v obchodních či reklamačních podmínkách na stránkách internetového obchodu. Pokud podnikatel spotřebitele řádně nepoučí o právu odstoupit od smlouvy, lhůta se prodlouží o rok, tedy na rok a 14 dní. Pokud podnikatel svou poučovací povinnost splní dodatečně, běží od následujícího dne již jen čtrnáctidenní lhůta. Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost HiTech Electronics s.r.o. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.