Počet nahlášených stížností: | 258 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V březnu letošního roku jsem souhlasila s vaší telefonickou nabídkou na zaslání vzorku Super Vital Q10+ za zvýhodněnou cenu. Dne 20.4. t.r. mi Česká pošta sdělila, že nedoručená zásilka od vás je uložena na poště. Když jsem chtěla zásilku vyzvednout, na poště mi sdělili, že zásilku vám vrátili – tuto úvoodní zásilku jsem tedy neobdržela a nemohla ji ani zaplatit.
Minulý týden můj syn našel ve schránce další balíček – neoznámenou zásilku – z níž jsem se dozvěděla, že jsem vaším klientem č. 8872432 a budu pravidelně odebírat vaše zboží.
Protože jsem vaši zásilku odeslanou 19.4. t.r. neobdržela, NESOUHLASILA JSEM s dodávkami vašich dalších zásilek, smluvní vztah k odběru vašich zásilek nevznikl a žádám o
OKAMŽITÉ UKONČENÍ DALŠÍCH ZÁSILEK!
Vaši zásilku z minulého týdne (ale pouze jako projev mé dobré vůle) uhradím ve lhůtě splatnosti.
Dále:
JELIKOŽ SMLOUVA MEZI NÁMI NEVZNIKLA, NESOUHLASÍM S DALŠÍMI DODÁVKAMI SPOLEČNOSTI HELVETIA APOTHEKE!
Viz Občanský zákoník, zákon č. 89/2012 Sb., stanovuje v § 1829 lhůtu 14 dnů od převzetí zboží, nicméně při nesplnění povinnosti Vás řádně informovat o právu smlouvu bez udání důvodu a bez sankce v uvedené lhůtě zrušit, prodlužuje se tato lhůta o celý rok.
Tento dokument současně postupuji k dalšímu řízení ČOI a portálu dTEST – Ochrana spotřebitele – kde je na vás podána celá řada stížností!
Nevyžádané dodávky výrobků společnosti Helvetia Apotheke
Okamžité ukončení dodávek společnosti Helvetia Apotheke
|
Tweet |
Občanský zákoník umožňuje uzavření smlouvy rovněž formou telefonického hovoru. Spotřebitelem vyslovený souhlas pak závazné přijetí smlouvy. Obsahem smlouvy je vše, co bylo odsouhlaseno v průběhu hovoru.
Co se týče odstoupení od tímto způsobem uzavřené smlouvy, zde má spotřebitel nárok využít právo na odstoupení kdykoliv od objednání zboží až do 14 dnů po jeho převzetí. Uvedené vyplývá z čl. 40 preambule Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2011/83/EU o právech spotřebitelů. Z uvedené směrnice pak vychází naše právní úprava, v daném případě konkrétně § 1829 občanského zákoníku. Právo na odstoupení od smlouvy ve 14 denní lhůtě je tedy nutné v tomto duchu vykládat.
Pokud však spotřebitel odstupuje od smlouvy, je povinen o tom informovat prodávajícího (v případě soudního sporu by musel spotřebitel prokázat, že od smlouvy odstoupil) a vrátit prodávajícímu zboží, pokud jej již převzal. Jakákoli zásilka, jež by byla doručena po dni účinnosti odstoupení od smlouvy, bude považována za neobjednané plnění. Spotřebitel jí není proto povinen přebírat. Bude-li mu jen vhozena do schránky, nemusí společnosti na své náklady nic vracet.
Výpověď či odstoupení od smlouvy je dle VOP možné zasílat na kontaktní adresu zákaznického oddělení: Helvetia Apotheke, P.O. Box 49, 28002 Kolín 2.
Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce odstoupení od smlouvy, výpovědi smlouvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči společnosti takové právní jednání účinné.
Spotřebitel rovněž může písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů.
Dobrý den.
I tento, a spousta jiných podnětů zde, má stejného jmenovatele:
Zákazník si objednal, firma postupovala tak, jak v nabíce uvedla, nicméně díky mezičlánku v podobě pošty nedošlo k očekávanému plnění, a zákazník, místo aby se obrátil přímo na firmu, raději zkreslenými údaji firmu rovnou pomlouvá.
Za to, že pošta nedoručí objednanou zásilku, odesílatel opravdu nemůže. Helvetia Apotheke postupovala dle nabídky s nejlepším vědomím a svedomím.
Objednala jste si produkt se zvýhodněnými pravidelnými dodávkami a informace o následném zasílání a možnosti zrušit v hovoru musely padnout a bez vašeho souhlasu s nimi by k uzavření objednávky nikdy nedošlo. Pokud chcete, nahrávku vyhledáme a pošleme vám ji pro připomenutí.
Úvodní zásilka byla poštou odesílateli vrácena dne 9.5.2018, ovšem druhá zásilka odešla už 6.5.2018. Opravdu jsme v ten den nemohli tušit, že úvodní zásilku nepřeberete a o další zasílání nemáte zájem.
Po připsání vratky za tu úvodní kúru jsme zasílání okamžitě zastavili a objednávku zrušili, a to právě z důvodu, že vám nepřišly podmínky v písemné formě zasíláné v úvodním balíčku.
Pokud vám ta zásilka do schránky přišla jako nestandardní či neočekávaná, PROČ JSTE SE OKAMŽITĚ NEOBRÁTILA NA ZÁKAZNICKÝ SERVIS SPOLEČNOSTI????
A už vůbec netušíme, proč jste dne 22.5.2018 zásilku uhradila? Mohla jste ji případně jako dopis vrátit.
Kdybyste nám zavolala, nabídli bychom vám, že u té zásilky slevou upravíme hodnotu na oněch 79 Kč, které jste měla slíbené do úvodní zásilky. Ale pro vás je asi příjemnější firmu rovnou nařknout z neserióznosti, že?
Nikomu nic nevnucujeme. Náš obchodní model funguje na českém trhu už 10 let a máme desetitisíce spokojených a pravidelně nakupujících zákazníků. I vám jsme v nabídce prostě jen chtěli dát možnost si tento model vyzkoušet.
Pokud nám v obálce zašlete tu druhou zásilku zpět na náš P.O.Box a připíšete bankovní spojení, obratem vám pošleme uhrazenou částku. Opravdu nechceme, abyste měla a platila produkt, o který nemáte zájem.
A příště doporučujeme přímý telefonický kontakt se zákaznickou linkou, naši pracovníci by vám ochotně a podrobně vše vysvětlili a hned nabídli řešení.
Vaše údaje dnešním dnem odstraňujeme z aktivní zákaznické databáze a již s nimi pro nabídky obchodu a služeb nikdy pracovat nebudeme.
S pozdravem
Helvetia Apotheke.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení:
Komentář: Dodavatel mě "zrušil" - tak snad bude klid.