Počet nahlášených stížností: | 1373 |
Z toho za letošní rok: | 15 |
Stále v řešení: | 42 |
Dobrý den,
u společnosti Alza (přes e-shop), jsem si zakoupila telefon značky ASUS Zenfone.
Po nějaké době telefonu odešel display, společnost mi ho sice vyměnila (odešel = nešel dotyk v horní a spodní části telefonu), ale od té doby ten telefon dělal stále to samé, to znamená, přestal fungovat display, když jsem psala smsku a někdo mi do toho zavolal, tak se celý telefon seknul a hovor nešel přijmout, v momentě, kdy skončil hovor, tak se telefon sám restartoval, nebo úplně vypnul.
S touto vadou jsem byla třikrát na reklamaci.
Slečna z prodejny byla velmi ochotná, telefon poslala na tzv. posouzení, napsala do protokolu, že chci vrácení peněz a jediná odpověď, která přišla již ze zmíněné společnosti byla, že stav mé reklamace je: zamítnutí.
Tak bych jen ráda podotkla, že já ten telefon nereklamovala!
Chtěla jsem vrátit peníze.
A teď nevím jak se zachovat? Zda si zboží vyzvednout, nebo ho tam nechat a jak postupovat?
Děkuji předem za kladné vyřízení.
ASUS ZenFone 2 ZE551ML
Reakce na mou stížnost by rozhodně měla být kladná, protože jsem ochotná to hnát i dál. Rozhodně si nevezmu rozbitý telefon, který po nějaké době dělá jedno a to samé.
Takže vyžaduji vrácení peněz v tomto případě.
|
Tweet |
Pokud prodávající rozhodne o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, měl by důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Pokud by ani znalecký posudek ve prospěch spotřebitele prodávajícího nepřesvědčil, bude se muset spotřebitel svého práva domáhat soudní cestou. Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.