Počet nahlášených stížností: | 529 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 3 |
Dobrý den,
u společnosti Internet Mall, a.s. jsem zakoupila autorádio s funkcí bluetooth. Přibližně po 2-3 týdnech přestalo bluetooth fungovat (telefon se nemohl se zařízením spojit), tak jsem autorádio reklamovala, reklamace mi byla uznána a provedli opravu. Tato oprava ale chybu neodstranila, opět po 2-3 týdnech přestalo bluetooth fungovat a ukázalo se, že odpojení od el. proudu chybu resetuje a zařízení je opět plně funkční po výše zmíněnou dobu. S těmito informacemi jsem opět odnesla autorádio na reklamaci a chybu jim popsala a zmínila, že chyba se projeví až po nějaké době používání. Reklamace mi byla zamítnuta s tím, že se chyba neprojevila. Převzala jsem reklamaci s nesouhlasným stanoviskem a s tím, že dodám videozáznamy o chybě. Připojila jsem autorádio, počkala až přestane bluetooth fungovat a natočila videozáznamy s několika různými telefony, aby bylo zřejmé, že to není mým telefonem, že chyba se vyskytuje napříč různými druhy telefonů (záznamy přiloženy k reklamaci). Dokonce jsem byla i na pobočce firmy Mall, testovali jsem bluetooth se zaměstnancem reklamací a ten do protokolu o reklamaci potvrdil, že bluetooth opravdu nefunguje. I tato reklamace mi byla zamítnuta s tím, že se chyba neprojevila. Já všechny své zákonné povinnosti splnila a jasně prokázala, že zařízení nefunguje, jak má. Podle recenzí na autorádio jsem zjistila, že je nefunkční bluetooth častá chyba u tohoto výrobku, proto si myslím, že výměna výrobku za nový problém nevyřeší, a proto bych nejraději odstoupila od smlouvy a chtěla vrátit kupní cenu výrobku.
Audiomedia AMR417BT
Podle recenzí na autorádio jsem zjistila, že je nefunkční bluetooth častá chyba u tohoto výrobku, proto si myslím, že výměna výrobku za nový problém nevyřeší, a proto bych nejraději odstoupila od smlouvy a chtěla vrátit kupní cenu výrobku.
|
Tweet |
Za vyřízení reklamace nese vždy odpovědnost prodejce, nikoli servis. Se svými nároky je proto nutné obracet se na prodávajícího.
Pokud prodávající rozhodne o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, měl by důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Pokud by ani znalecký posudek ve prospěch spotřebitele prodávajícího nepřesvědčil, bude se muset spotřebitel svého práva domáhat soudní cestou. Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).
Vážená paní Šprtelová,
mrzí mne, že máte problémy se zakoupeným zbožím a závada se u výrobku stále vyskytuje.
Situaci prověřím na příslušném oddělení, abychom přezkoumali veškerá vyjádření ze servisních středisek.
Poprosila bych Vás o strpení, jakmile obdržím vyjádření, budu Vás obratem informovat.
Děkuji a přeji hezký den.
S pozdravem,
Kristina Draštíková
overeno@mall.cz
Probírala jsem problém i se soudním znalcem a ten mi sdělil, že rádio nemůže otevřít, jinak by porušil záruční podmínky. Tudíž není možné přezkoumat, kde je vada. Jediná možnost je, že já jako laik zjistím, co tuto náhodnou závadu spouští. Takže, ač jsem schopná jasně dokázat, že zařízení nefunguje, nemůžu ho vrátit, protože nevím, proč nefunguje.
Ustanovení záručních podmínek, které určuje, že při otevření zařízení, resp. sejmutí krytu, v podstatě nemá význam. Ust. § 2174 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, totiž stanoví, že ujednají-li strany ještě předtím, než kupující může uplatnit právo z vady věci, že se jeho práva omezí nebo že zanikají, nepřihlíží se k tomu. Vzhledem k tomu, že tedy není možné omezit práva z vadného plnění, nelze ani rozšířit důvody, pro které nelze uplatnit či zamítnout reklamaci. Přezkoumání soudním znalcem tedy možné je a dle českého práva nemůže být čistě z tohoto důvodu následně "zrušena" záruka.
Viz také https://www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/ve-smluvnich-podminkach-je-vyhrada-dle-ktere-po-urcitem-zasahu-do-veci-spotrebitel-ztraci-zaruku/33.
Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost na vyjádření spotřebitelky reagovat.
Vážená paní Šprtelová,
v případě, že zboží diagnostikuje soudní znalec, má samozřejmě možnost výrobek rozebrat a nebude ovlivněna jeho záruka.
Záruka je ovlivněna ve chvíli, kdy by nahrazoval komponenty a jednotlivé díly za jiné, než byly původní.
S pozdravem,
Kristina Draštíková
overeno@mall.cz
Mám tedy oslovit soudního znalce nebo to se mnou společnost Mall.cz vyřeší cestou bez dodatečných nákladů za posudek?
Vážená paní Šprtelová,
mrzí mne to, ale jak jsem Vás již informovala, doporučím Vám se obrátit přímo na soudního znalce, který Vám vystaví znalecký posudek.
Děkuji za pochopení.
S přáním hezkého dne,
Kristina Draštíková
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Momentálně čekám na vyjádření soudního znalce. Pokud bude reklamace uznána, velmi ráda stížnost uzavřu.
S pozdravem
Kateřina Šprtelová
Dobrý den,
společnosti Mall.cz jsem 20.9.2018 zaslal znalecký posudek, který říká, že přístroj je nefunkční. Momentálně čekám na vyjádření společnosti k tomuto posudku.
S pozdravem
Kateřina Šprtelová
Stížnost opět přeřazujeme na spotřebitelku a žádáme ji o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobrý den,
stále čekám na společnost Mall.cz a na její vyjádření ke znaleckému posudku. Momentálně je věc na posouzení v jejich servisním středisku.
S pozdravem
Kateřina Šprtelová
Vážená paní Šprtelová,
v systému evidujeme, že ke dni 6.11.2018 Vám byl vystaven dobropis k reklamovanému výrobku.
Ze servisního střediska jsme obdrželi potvrzení o uznání znaleckého posudku a tím vznikl nárok na Odstoupení od kupní smlouvy.
Danou platbu byste měla evidovat již na svém bankovním účtu.
V případě, že Vám vznikly náklady k proplacení, poprosila bych Vás ještě o doplnění daňových dokladů, abychom Vám i tyto náklady mohli kompenzovat.
Děkuji a přeji Vám hezký den.
S pozdravem,
Kristina Draštíková
overeno@mall.cz
Dobrý den,
ano potvrzuji, že reklamace byla uznána a peníze za zboží mám na svém účtu. Doklady k nákladům vzniklým při reklamaci jsem poslala spolu s požadavkem o odstoupení od smlouvy, ale z logických důvodů jsem nemohla doložit doklad o nákladech spojených s poštovným. Zašlu tedy vše znovu.
Děkuji a uzavírám tuto stížnost jako vyřešenou.
S pozdravem
Kateřina Šprtelová
Stížnost uzavíráme na základě výše uvedeného sdělení.