Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Jelikož budeme stavět dům, chtěli jsme poptat firmu na základovou desku. Od kamarádky jsem dostala kontakt na p. K., který se zabývá touto činností. S p. K. jsem se sešla (vždy se svědkem) celkem 5x. Nabízel nám zařízení staveniště, základovou desku a postavení hrubé stavby. My jsme chtěli pouze základovou desku. Nicméně ani na 5. setkání p. K. nebyl schopen vypracovat cenovou nabídku a na mou otázku vždy odpovídal, že neví, kolik bude stát základová deska, že to dopředu nikdy neví, nicméně posléze řekl, že asi 250.000–280.000 Kč. Kromě toho mě tlačil do nákupu cihel přes jeho firmu, které měly od 1. 4. zdražovat a chtěl po mě podepsat fakturu na nákup cihel. To jsem ale nechtěla, jelikož jsem stále neměla cenovou nabídku na základovou desku.
Schůzka dne 25. 3. se však poněkud vyhrotila. P. K. ani tentokrát neměl vyhotovenou cenovou nabídku. Cítil se dotčen, že si sama zjišťuji ceny materiálu, a řekl, že jsem problémový klient. A pokud by mi cenovou nabídku vypracoval (což běžně nedělá), tak ji zcela jistě půjdu porovnávat s konkurencí. A to že se mu nelíbí, protože on má spoustu jiných zákazníků, a stále mluvil o tom, jak je jeho firma výborná. Poté mi bez jakékoli předchozí dohody předložil fakturu a nutil mě k jejímu podpisu. Jedná se o přiloženou fakturu na 3.000 Kč, která zahrnuje 15 hodin konzultací. K těmto konzultacím nejen že nedošlo, ale nebyla mezi námi ani podepsána žádná Smlouva o dílo. Toto jednání se mi nelíbilo, a ohradila jsem se, že nic podepisovat nebudu. P. K. na mě však spolu se svou ženou přes půl hodiny tlačil, že pokud nepodepíšu, mohu odejít, že na něj čeká fronta jiných neproblémových lidí. Vyslechla jsem si, že jsem zbrklá, jelikož si zjišťuji ceny jinde, a také jak jej vlastně nebaví bavit se o stavbě s laikem. V dané chvíli jsem neměla v plánu shánět si jinou firmu vzhledem k doporučení, takže jsem nakonec podlehla a podepsala fakturu pod nátlakem a s výhradou. Po mém podpisu p. K. najednou obrátil a slíbil mi poslat cenovou nabídku do středy.
Avšak ani ve středu jsem žádnou cenovou nabídku neobdržela a až po mém důrazném tel. hovoru najednou přišla, nicméně cena byla značně odlišná a mnohem vyšší: 295.000,- Kč bez DPH plus další položky, které nebyly v ceně zahrnuty. Proto a také vzhledem k nátlaku, který na mě byl vyvíjen, jsem se rozhodla s p. K. komunikaci ukončit a obrátila se na Poradenskou linku časopisu dTest, kde jsem celou situaci popsala pracovníkovi na tel. lince a zeptala se, jestli jsem povinna danou fakturu zaplatit. Ten mi vše vysvětlil z právního hlediska a řekl, že tímto způsobem byl porušen Zákon o ochraně spotřebitele a že nic platit nemám, a doporučil mi, ať fakturu vrátím nejlépe doporučeným dopisem.
To jsem také udělala, a jelikož mi od pana K. přišla sáhodlouhá odpověď s několika lživými tvrzeními a výhrůžkami, obrátila jsem se znovu na dTest, kde mi jiný odborník poradil, ať podniknu další kroky, tj. obrátím se na www.vasestiznosti.cz a ČOI.
Závěrem podotýkám, že p. K. na svých webových stránkách uvádí: „Zaujaly Vás naše služby? Kontaktujte nás a domluvte si nezávaznou schůzku ZDARMA.“
Viz Popis stížnosti
Mimosoudní řešení sporu
|
Tweet |
Pokud společnost žádá, aby spotřebitelka uhradila údajný dluh, musí také prokázat, že tento dluh v požadované výši existuje a na základě jakého právního důvodu vznikl. I v případě soudního sporu by bylo na společnosti, aby prokázala existenci závazku, na základě kterého dluh vznikl.
Pokud prodávající vyvíjel na spotřebitelku psychický nátlak, mohly být naplněny znaky agresivní obchodní praktiky, jež patří mezi zakázané nekalé obchodní praktiky podle zákona o ochraně spotřebitele. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitelka důvodné podezření, že společnost porušila povinnost uloženou jí zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad s podnětem, že byl porušen zákon. Více o podání podnětu je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/podatelna/. Pokud byl skutečně porušen výše uvedený zákaz, k závazku mezi spotřebitelkou a společností by se nepřihlíželo, neboť spotřebitelka neprojevila zcela vážnou vůli být smlouvou vázána.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka rovněž možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud podnikatel neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit podnikateli pokutu za přestupek. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.