Počet nahlášených stížností: | 139 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den.
Dne 26.06.2017 navštívil babičku podomní obchodník, který vystupoval jménem ERÚ s tím, že provádí kontrolu cen energií. Opsal si stav elektroměrů a současně od babičky vylákal podpis, když uvedl, že její podpis potřebuje, aby úřad mohl ceny porovnat.
Babička, a posléze i já telefonicky, jsme byli ubezpečeni, že se v žádném případě nejedná o změnu dodavatele plynu nebo elektřiny, ale jedná se pouze o kontrolu vykonávanou ERÚ jejímž účelem je zajistit, zda dodavatelé neporušují energetický zákon.
Současně tento podomní obchodník přislíbil, že o výsledku tohoto porovnání cen energií a výsledku, zda dodavatel dodržuje energetický zákon, budeme vyrozuměni. Zástupce „regulačního úřadu“ babičku opakovaně ubezpečil, že se v žádném případě nejedná o změně dodavatele energií. Navíc jsme pána opakovaně a výslovně upozornili, že smlouvu o dodávkách energií máme uzavřenou a změnu dodavatele si rozhodně nepřejeme.
Namísto informace o cenách energií a jejich srovnání jsme však zjistili, že podomní obchodník vylákal od babičky podpis na plnou moc k zastupování, a to ve prospěch fy. ENVONA s.r.o., zastoupené jednatelem Janem Kepertem.
Dne 17.01.2018 byla babičce doručena Smlouva o sdružených službách dodávky elektřiny a plynu, kterou zaslala fa. Maxim Energy. Tato smlouva byla podepsána v Brně dne 15.12.2017 Janem Kepertem (na základě plné moci, která byla vylákána podvodem) a v Praze dne 19.12.2017 podepsána obchodníkem. Kdo za obchodníka vystupuje, není z této smlouvy zřejmé.
Přestože jsme obchodníkovi Maxim Energy dne 29.01.2018 písemně zaslali odstoupení od smlouvy dle § 1829 NOZ, dne 02.02.2018 nám byla doručena písemnost v níž obchodník uvádí, že odstoupení od smlouvy neakceptuje.
Touto cestou Vás žádám o pomoc a radu, jak dále postupovat, abychom docílili ukončení nezákonného smluvního vztahu s Maxim Energy a rovněž ukončení vztahu podvodem získané smlouvy k zastupování firmou Envona.
Současně bych Vás chtěl upozornit na nekalé a podvodné praktiky fy. ENVONA s.r.o.
K 02.05.2018 nám byla doručena výzva, abychom uhradili smluvní pokutu, a to 3 000,- Kč za každou smlouvu (plyn, elektřina).
Děkuji za pomoc
Václav Morávek
Dle tvrzení podomního obchodníka mělo jít o kontrolu ERÚ, zda dodavatelé energií neobcházejí energetický zákon.
okamžité zrušení podvodně uzavřené smlouvy k zastupování, včetně zrušení smluv uzavřených na základě této podvodně uzavřené smlouvy.
|
Tweet |
Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.
Jestliže strana podepisující přihlášku vůbec nevěděla, jakou listinu podepisuje, resp. se domnívala, že podepisuje listinu jinou, mohlo by se jednat až o zdánlivé právní jednání pro nedostatek vůle dle § 551 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Dozor nad dodržováním pravidel ochrany spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více o podání na www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.