Společnost


Alena Klapková

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#23707Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 6 dnů 11 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
22.05.2018, před 7 lety

Martina Beranová

Znění stížnosti

Dne 31.10.2017 jsem si v uvedené prodejně obuvi koupila zimní boty zn. Rieker, cena 1945,-Kč. Boty jsem v zimě normálně nosila, ráno do práce , odpoledne z práce, střídala jsem to s kozačkami. Boty za 4 měsíce občasného nošení (listopad - únor) mají skoro hladkou podrážku, na zlomení nohy... Obuv jsem byla v prodejně dne 7.4.2018 reklamovat, dříve jsem se do Pardubic nedostala. Žádala jsem výměnu bot nebo vrácení kupní ceny, protože opotřebení neodpovídá délce a intenzitě nošení. Telefon si na mě v prodejně nevzali, řekli mi, že si mám zavolat za měsíc. Když jsem si v květnu volala, bylo mi sděleno, že reklamace se neuznává, ať si přijedu pro boty. V prodejně jsem chtěla vědět, kdo reklamaci zamítnul, řekli mi, že prodejce. A pokud nesouhlasím, abych se obrátila na soud. Na soud se zatím neobracím, zkouším to touto cestou. Prosím , bylo by možné mi pomoci?
Děkuji
Martina Beranová


Produkt

zimní boty zn.Rieker, cena 1945,- Kř, č. účtenky 00004952 ze dne 31.10.2017


Požadované řešení

vrácení peněz nebo výměna obuvi


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.5.2018 11:14, před 7 lety

Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.

Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost využít mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.7.2018 22:42, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.