Počet nahlášených stížností: | 182 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Společnost Ahold propagovala prodejní akci domácí kavárna pro nákupy svých zákazníků v období 11.4.-5.6.2018 s tím,že za každých 200 Kč nákupu zákazník obdržel u kasy 1 zlatou kávovou samolepku, když jich nasbíral 12, tedy utratil 2.400 Kč, mohl dostat zdarma kávu nebo čaj, cca v hodnotě 100 Kč. nebo si se slevou zakoupit mlýnek na kafe, příp. stroj na pražení kávy. Jaké je ale překvapení zákazníků když zjistí, že již v polovině akce bonusy zdarma již na prodejnách nejsou. Jediné co je, jsou předražené strojky a pražírny kávy, které se dají koupit na trhu za stejnou cenu jako je ta po odečtení slevy. Čili když to shrneme jde o vědomé klamání a okrádání zákazníka a z mého pohledu je jejich reklamní akce spíše antireklamní akcí, protože já u nich již nakupovat nehodlám, právě pro toto nekalé jednání.
Dodání přislíbených vzorků zdarma, tak aby lidé s poctivě nasbíranými body mohli využít toho, že v Albertu utratili své peníze.
|
Tweet |
Pokud společnost své zákazníky předem upozornila, že akce je omezena do vyprodání zásob, pak takové ujednání je v souladu s § 1732 odst. 2 občanského zákoníku a tudíž možné.
Kdyby prodávající slibované zboží vůbec neměl v úmyslu dodat a celá akce měla sloužit pouze k nalákání zákazníků na jeho služby, mohlo by takové jednání naplňovat znaky tzv. vábivé reklamy, která je zakázanou obchodní praktikou dle přílohy 1 písm. d) k zákonu o ochraně spotřebitele. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, může se obrátit na krajský živnostenský úřad, který je v tomto případě kompetentní vyhodnotit, zda se společnost dopustila klamavé obchodní praktiky dle přílohy 1 písm. d) zákona o ochraně spotřebitele a případně má možnost prodávajícímu uložit ve správním řízení pokutu.
Společnost AHOLD Czech Republic, a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím své infolinky. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze ve správním, případně soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.