Počet nahlášených stížností: | 115 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
U firmy jsem si v listopadu 2017 objednala offroad kolonožku jako dárek pro syna. Pod stromečkem rozbalil a v balíku byl upadlý kus kolonožky. Zároveň chyběl jakýkoliv návod k použití, složení výrobku, výrobce, servis ad., nabíječka a vak k přenášení. Ihned jsem reklamovala, poslali zpět přilepené lepidlem, po 1. jízdě díl opět upadl, doklady opět nedodány a žádný reklamační protokol také ne. Cca po 3 týdnech používání kolonožka dojede pouze cca 3 km, pak je vybitá. Poslali mi mail, ve kterém žádali o zaslání kolonožky k přeměření. Dne 16. 4. 2018 jsem poslala, 24. 5. 2018 vyzvedli a dnes 22. 5. 2018 mi kolonožka přišla zpět v původním stavu s mými průvodními dopisy. Nepřemeřeno, už ani nezalepeno. Samozřejmě bez žádného reklamačního protokolu. Nevím jak dál postupovat?
Hoverboard offroad graffiti - nic bližšího (asi záměr firmy) nevím, k objednávce nikdy nepřišla žádná dokumentace, navíc na krabici je hoverboard vyobrazen úplně s jinými koly
Po tom, co jsem vyčerpala všechny možnosti řešení - odstoupení od smlouvy. Protože pošlu opět zpět jako 3. reklamaci k přeměření a výsledek bude ten, že mi za měsíc přijde balík zpět v původním stavu??? Prostě nevím co dál, kolonožka pořád na poště nebo zdržovací metodou ve Fidemii.
|
Tweet |
Podle § 19 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele je prodávající povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené k provedení opravy."
Pokud prodejce poruší povinnost vydat výše uvedená písemná potvrzení týkající se reklamace, doporučujeme obrátit se na dozorový orgán Českou obchodní inspekci. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
Prodávající má povinnost se při reklamaci vypořádat s vytýkanou vadou. Přetrvává-li vytýkaná vada i po vyřízení reklamace a společnost se s touto vadou nevypořádala během 30 denní zákonné lhůty pro vyřízení reklamace, nebyla reklamace vyřízena řádně a spotřebitelka má právo od smlouvy odstoupit, neboť společnost porušila smlouvu podstatným způsobem.
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla. Jedná se tedy o obrácení důkazního břemene.
Nebude-li možné spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.