Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
dne 31.3.2018 jsem uhradila kartou poplatek Premium členství na zkoušku na seznamce be2 S.a.r.l. ve výši 149,- Kč. Nežádala jsem o prodloužení, údajně to prý mají někde skryté v Obchodních podmínkách. Dne 2.5.2018 stáhli z mého účtu bez mého vědomí částku 2247,- Kč, platební karta jim to umožnila. Okamžitě jsem kartu nechala zablokovat a řešila s Českou spořitelnou, která mi tento případ uznala jako reklamaci. Obratem jsem napsala na jejich mailovou adresu žádost o okamžité zrušení Premium členství, všechny maily se vrací zpět, adresa z webu neexistuje. Po návratu ze služební cesty dne 15.5. jsem odeslala doporučený dopis na jejich adresu be2 S.a.r.l. přímo do Luxemburska s žádostí o okamžité zrušení Premium členství.
Od odcizení částky 2247,- Kč z účtu ze dne 2.5.2018 uplynulo celkem 16 dní a znovu dne 18.5.2018 se tato seznamka pokoušela odcizit částku 2247,- Kč, avšak účet je zablokován. Za neúspěšné odcizení mi přičetli ještě nějaký poplatek "Chargeback" ve výši 280,- Kč, tedy celková částka činí k úhradě 2527,- Kč. Je zcela nelogické, že po 16ti dnech opět stahují další platbu z účtu, přitom tento poplatek měl sloužit pro Členství na 3 měsíce, výpověď nejpozději 4 dny předem.
Nyní mi posílají urgentní upomínky s výhružkou vymahače. Můžu se prosím na Vás s důvěrou obrátit, jak mám postupovat dále? Okamžitě chci odstoupit od smlouvy, odepisovala jsem jim maily na mailovou adresu, odkud přišla upomínka, ten naštěstí funguje. Naskenovala jsem Žádost o okamžité zrušení členství, v podstatě dopis, který jsem posílala doporučeně přímo do Luxemburska již 2x. Podací lístky si nechávám. Poraďte mi prosím, jak můžu dále postupovat.
Moc pěkně děkuji za Váš servis a budu se těšit na odpověď.
Neoprávněné stáhnutí platby z bankovního účtu
Prosím o vrácení částky 2247,- Kč na účet zpět, která byla bez mého vědomí odcizena z mého účtu dne 2.5.2018. O 16 dnů později pokus o další odcizení peněz, avšak neúspěšně, na tom základě mi obratem poslali urgentní upomínku o úhradě ve výši 2527,- Kč. Nic jsem nehradila, odvolávám se na písemné dopisy (ať mailovou korespondenci či doporučené dopisy poštou), okamžitý odstup od smlouvy, jsou to podvodníci.
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínky ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Pokud bylo mezi stranami sjednáno poskytování služeb v rámci placeného členství, mohla být sjednána i jejich automatická prolongace. Se sjednáním služby mohl spotřebitel souhlasit i s prováděním opětovné platby. Tyto skutečnosti je třeba si ověřit. Pokud budou naplněny, doporučujeme spotřebiteli smlouvu v souladu s obchodními podmínkami prokazatelně vypovědět.
Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Pro ukončení smlouvy je tedy vhodné zaslat společnosti výpověď. Výpověď je účinná jejím doručením a spotřebitel má v takovém případě právo na vrácení poměrné části zaplacených peněžních prostředků za dané období. Jestliže již byla zaslána výpověď, stačí se prokázat podacími lístky, výpovědním e-mailem či potvrzením o faxu.
Žádat vrácení již zaplacených částek za minulá období by bylo možné pouze v případě, pokud by osoba, která uzavřela smlouvu, prokázala, že nebyla o automatickém prodloužení smlouvy informována, a že nebyla seznámena s cenou poskytované služby.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Evropské spotřebitelské centrum rovněž k problematice zpracovalo přehlednou příručku, kterou je možné nalézt zde: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/.
ID: MKNHEP29
Dobrý den.
Dle našich informací Vás již ve výše uvedené záležitosti kontaktovalo Oddělení pohledávek be2.
Dobrý den,
rozhodnutí nejvyššího soudu ČR, spisová značka 32 Cdo 1733/2008. Věřitel nemá v titulu náhrady škody vůči dlužníku právo na zaplacení odměny, kterou uhradil inkasní společností za vymožení podstatné části jeho pohledávek za dlužníkem.
Žádám o písemné potvrzení a akceptace výpovědi.
Ustanovení autoprolongace v Obchodních podmínkách by bylo možno považovat za neočekávané ujednání dle paragrafu 1753, zákona č. 89/2012Sb. Občanský zákoník, tudíž by se k němu nepřihlíželo.
S ohledem na tuto skutečnost došlo k zániku veškerých závazků uplynutím sjednané doby, tj. 1 měsíce a jakákoliv další platba by byla bezdůvodným obohacením dle paragrafu 2991 Občanského zákoníku.
Žádám neprodleně o odstranění dle vzoru, viz příloha.
Děkuji za vyhovění žádosti.
Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost na vyjádření spotřebitelky reagovat.
ID: MKNHEP29
Dobrý den.
V souvislosti s obdobím platnosti a cenou stávajícího i eventuálně prodlouženého Prémiového členství či možnostmi jeho Výpovědi jste byla informována prostřednictvím platební stránky, emailové zprávy s potvrzením realizace úvodní platební transakce a Všeobecných obchodních podmínek be2, které jsou uživatelům k dispozici na naší domovské stránce www.be2.cz a také přímo v jejich uživatelském profilu.
V zájmu zajištění Vašeho bezpečí a v souladu s ochranou osobních dat zde na Váš požadavek nemůžeme reagovat. Kontaktujte nás prosím ze své registrační emailové adresy přímo na: ochrana@be2.cz,
děkujeme Vám.
Společnost má povinnost, než dojde k uzavření smlouvy, informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření.
Informace o prodloužení pouze v obchodních podmínkách pak dostatečná není. Jestliže by tedy na platební stránce informace nebyla vůbec, potom dle našeho názoru společnosti žádný nárok v souvislosti s prodloužením nevznikl. Platební stránka zaslaná spol. be2 sice obsahuje informaci o automatické prolongaci, avšak dle našeho názoru nedostatečným způsobem. Je zarážející, že ostatní text je uveden černou barvou, která v kombinaci se světlým podkladem umožňuje jednoduché přečtení, zatímco poučení o automatické prolongaci je uvedeno šedým písmem na šedém podkladu, takže je o poznání méně čitelné a přehlédnutelné. Závazně posoudit, zdali je poučení poskytnuté takovou formou dostatečné však přísluší jedině soudu. Pokud by však dostatečné nebylo, nevznikla by na straně spotřebitele povinnost uhradit poplatek za prodloužené členství.
Evropské spotřebitelské centrum k problematice online seznamek zpracovalo přehlednou příručku, kterou je možné nalézt zde: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/. Její prostudování doporučujeme.
Stížnost přeřazujeme na spotřebitelku, aby mohla reagovat na vyjádření společnosti.
dne 6.6.2018 vypršela lhůta, kdy osobní údaje měly být skartovány, následně měl přijít potvrzovací mail o likvidaci veškerých podkladů a vyřazení z databáze ze Seznamky be2 S.à.r.l. Poprosím neprodleně o nápravu. Poté můžeme případ považovat za uzavřený. Děkuji.
ID: 172208077
Dobrý den.
Dle možnosti prosím specifikujte vzniklé potíže,
velice Vám děkujeme.
Dobrý den,
prosím o zpětnou vazbu, zda veškerá dokumentace (maily, veškerá korespondence, registrace u be2, osobní údaje a Vámi zasílané neoprávněné upomínky) vedena pod Referenčním číslem: CZ-2018-05-18-172208077-BE2-CB byla zrušena. Děkuji za potvrzení, poté můžeme považovat záležitost za vyřízenou. Děkuji.
ID: 172208077
Dobrý den.
I v případě, že máme vůči Vám stále otevřenou pohledávku, je možné požádat o vymazání Vašich osobních údajů v našem systému v souladu s GDPR, což zahrnuje i vymazání Vašeho profilu na stránce.
Vezměte prosím na vědomí, že i v případě, že Vaše osobní údaje vymažeme (tato skutečnost Vám byla potvrzená k datu: 07/06/2018), poplatek za již probíhající nezaplacené členské období bude námi i nadále nárokovaný a to na základě údajů o platbě, které v souladu s obchodními a daňovými právními předpisy musíme uchovávat po dobu 10 let,
děkujeme Vám za pochopení.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení: