Počet nahlášených stížností: | 28 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zdravím, babička Jiřina Horáková r.č.385913/038,bytem Žalany, Pražská 107 bohužel už po několikáté pustila domů mladíka,který jí pod příslibem zlevněné elektřiny od stávajícího!!dodavatele(několikrát se ptala, několikrát byla zjištěna,že o změnu dodavatele se nejedná,podmínky na smlouvě by neprecetla ani s brýlemi!) nechal podepsat smlouvu,že za ní může po dobu 3let může podepisovat pan Jan Rygl elektřinu v podstatě kdekoliv.zitra zasílám společnosti plnou moc abych mohl řešit za babičku.psal jsem email,odpověď zněla..babička byla se vším seznámena,souhlasila,nevidíme důvod proč rušit.nedavno jsem řešil to samé s jinou společností,teď koukám jak blázen..tyto dvě společnosti sídlí na jedné adrese,pánové,nestydíte se,takhle holit důchodce,který když zjistí co vlastně podepsali,několik nocí nespí, její.. hyenismus,nic jinýho
Zrušení smlouvy bez jakýchkoliv sankcí,výmaz osobních údajů z databáze
|
Tweet |
Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jež je nekalou obchodní praktikou. Jestliže naopak společnost záměrně vede jednání se spotřebitelem takovým způsobem, že se přihláška jeví jako nezávazná, i když tomu má být ve skutečnosti naopak, jedná se o klamavé konání, které je také nekalou obchodní praktikou. Užívání nekalých obchodních praktik ve vztazích se spotřebitelem je zakázáno § 4 odst. 4 zák. č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Pokud poskytovatel aukcí energií užívá při poskytování služeb nekalé obchodní praktiky, doporučujeme spotřebiteli, aby takové jednání společnosti nahlásil na Českou obchodní inspekci. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese https://www.coi.cz/podatelna/.
Popsané jednání lze navíc chápat jako porušení informační povinnosti ze strany podnikatele, což je jeden ze základních principů právní úpravy určené na ochranu spotřebitele. Spotřebitel by měl být jasně a srozumitelně informován o tom, o jakou službu se jedná a jaká je její cena, a to včetně všech daní a případných poplatků. V situaci, kdy tomu tak není, lze namítat neplatnost právního jednání dle § 580 odst. 1 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, který stanoví: "Neplatné je právní jednání, které se příčí dobrým mravům, jakož i právní jednání, které odporuje zákonu, pokud to smysl a účel zákona vyžaduje."
Co se týče případné smluvní pokuty při ukončení závazku, dle nálezu Ústavního soudu, sp. zn. I. ÚS 3512/11, platí, že v rámci spotřebitelských smluv ujednání zakládající smluvní pokutu zásadně nemohou být součástí tzv. všeobecných obchodních podmínek, nýbrž toliko spotřebitelské smlouvy samotné. Pokud je ujednání o smluvní pokutě pouze součástí obchodních podmínek, tak je ve vztahu ke spotřebiteli překvapivé a pro něj neúčinné.
Jestliže by tedy ujednání o deaktivačním poplatku, který má formu smluvní pokuty, bylo výslovně, srozumitelně a jednoznačně zmíněno v průběhu jednání i ve smlouvě a spotřebitel by s ním souhlasil, bylo by možné konstatovat, že byl poplatek ujednán. Jestliže však byla informace o poplatku uvedena nejednoznačně nebo vůbec, není podle našeho názoru jeho vymáhání po spotřebiteli oprávněné.
Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena po telefonu, je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy, což stanoví § 1829 odst. 2 občanského zákoníku.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost nás dodatečně kontaktovala s tím, že chce na stížnost reagovat. Stížnost proto znovu otevíráme a poskytujeme společnosti prostor k vyjádření.
Dobrý den,
naše společnost by se ráda ke stížnosti paní Kaiserové vyjádřila. Náš obchodní zástupce navštívil paní Horákovou 13.3.2018. Tato schůzka byla telefonicky předem sjednaná naším interním call centrem, kdy jsme chtěli zajistit paní Horákové slevu na energii. Jelikož paní Horáková schůzku s obchodním zástupcem odsouhlasila, neviděli jsme problém, proč by obchodní zástupce nemohl zákaznici navštívit a vše ji podrobně vysvětlit(což také učinil). Podotýkám, že se za současného dodavatele nikdo nepředstavil - tedy ani obchodní zástupce, ani telefonní operátorka a to z toho důvodu, že momentálně nemůžeme vědět, od koho energie potencionální zákazník odebírá. Na přihlášce, kterou paní Horáková podepsala figuruje pouze jméno naší společnosti, stejně tak jako se legitimací naší společnosti prokázal i náš obchodní zástupce. Do dnešního dne jsme neobdrželi od paní Kaiserové žádné vyrozumění o odstoupení, ani žádnou jinou korespondenci, ke které bychom se mohli vyjádřit a konkrétní případ dořešit ke spokojenosti paní Horákové. V e-mailové korespondenci se objevuje pouze stížnost, na kterou reagujeme, jak může paní Horáková postupovat dál a od té doby k tomuto případu nemáme žádné informace.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení: