Společnost


České dráhy, a.s.

Počet nahlášených stížností:1035
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#23728Přípaltek za zpoždení

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 8 dnů 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
23.05.2018, před 7 lety

Petr Minařík

Znění stížnosti

Když jsme požádal průvodčího o místenku ve vlaku Pendolina tak jsme mu řekl, že si připadám jako blbec který si připlácí za zpoždění vlaku u Českých drah. den 22. 5. jsem z Hradce Králové a na cestě do Prahy jsem použil zpožděný vlak R 1261 která byl na svém odjezdu z Hrade Králové zpožděn o 15 minut. Díky tomuto zpoždění jsem nemohl použít vlak Rx 784 Těsnohlídek odjezd 7:01 ani IC 572 Metropolizam. Právě Metropolitana jsem viděl při příjezdu do Pardubic odjíždět. Nakonec jsem jel vlakem SC 516 který odjíždí 7:23 kde jsme musel platit za místenku.


Je to od Vás arogantní, nabubřelé bez špetky porozumění. Rozumím, že když je výluka tak mají vlak zpoždění ale Vy jste se ani nezamysleli jak to nám pasažérům usnadnit. Spíše situaci jenom komplikujete. Pardon pan průvodčí kterému jsem svoji zkušenost sdělil mi napařil jenom pokutu namísto zakoupení místenky. Tak mi ušetřil nějaké peníze. Za to mu děkuji. Bohužel je asi jediný v té Vaší mašinerii.


Produkt

První třída


Požadované řešení

Vrátit peníze.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.6.2018 15:09, před 7 lety

Jestliže ve veřejné drážní a silniční osobní dopravě nebyl cestující přepraven včas, nemá právo na náhradu škody.

Avšak dle smluvních přepravních podmínek Českých drah pro veřejnou drážní osobní dopravu náleží cestujícímu také za určitých podmínek i odškodnění za zpoždění.

A to dle následujících pravidel:
25 % z ceny jízdenky, pokud celková cena jízdného pro jednosměrnou cestu pro jednoho cestujícího činí nejméně 400 Kč při zpoždění 60 až 119 minut, 50 % z ceny jízdenky, pokud celková cena jízdného pro jednosměrnou cestu pro jednoho cestujícího činí nejméně 200 Kč při zpoždění 120 a více minut.

Nebo jednorázové odškodnění pro držitele jízdenky IN 100 ve výši: 50 Kč při zpoždění 60 až 119 minut, 100 Kč při zpoždění 120 a více minut.

Více informací nalezne spotřebitel na webové adrese: http://www.cd.cz/vnitrostatni-cestovani/jizdenka/odskodneni-cestujicich/-7879/

Případnou stížnost na přepravu cestujících, živých zvířat, zavazadel a zásilek může cestující podat elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz, písemně na adrese: České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1 nebo telefonicky na lince kontaktního centra ČD 972 211 133. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců, o výsledku šetření bude stěžovatel písemně informován zasláním vyrozumění na uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.

Podněty týkající se osobní přepravy lze uplatnit elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz nebo písemně na adrese České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1, telefonicky pouze v neodkladných záležitostech. Na podněty nejsou ČD povinny písemně reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.8.2018 15:07, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.