Počet nahlášených stížností: | 42 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 18. 4. 2018 mi pojišťovna AXA více než standard, sdělila že uzavřeli moji pojistnou událost, s tím, že hodnota mého totálně zničeného vozu je 131 100,00 Kč, pojistné plnění na můj účet zaslala ve výši 67 220,00 Kč obratem a zbylou částku ve výši 63 880,00 Kč mi má předat Petr Beinhauer který vozidlo v elektronické aukci vydražil dne 18. 4. 2018, přestože jsem vydražiteli dne 25. 4. 2018 zaslal že mu vozidlo prodám a splnil jsem některé formální věci k prodeji, zaslal mi sdělení, že vozidlo co nejdříve vozidlo odveze, zaplatí mi kupní cenu, vozidlo dosud je na parkovací ploše servisu, uvedenou částku jsem nedostal dosud a nemohu si koupit vozidlo za mé totálně zničené vozidlo i když jsem toto v pojišťovně AXA 3x urgoval písemně. V příloze předkládám doklad od pojišťovny AXA o uzavření pojistné události. S pozdravem Pavel Dosoudil
Vše potřebné je v příloze.
Obratem vyplatit částku 63 880,00 Kč ať již pojišťovnou nebo vydražitelem, abych si mohl koupit druhé přiměřené vozidlo, bez kterého jsem již od 7. 4. 2018.
|
Tweet |
Co se týče poskytnutí části pojistného plnění skrz odprodej vraku vozidla 3. osobě: Pojišťovny se tímto postupem snaží minimalizovat své plnění. Tato možnost, včetně postupu při odprodeji vozidla touto formou, musí být ošetřena v příslušných pojistných podmínkách či rovnou v pojistné smlouvě. Jelikož poškozený nemá možnost volby pojišťovny škůdce (viníka dopravní nehody), musel by s postupem skrze aukci souhlasit, jelikož § 2951 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, stanoví, že škoda se nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to dobře možné, anebo žádá-li to poškozený, hradí se škoda v penězích.
Podle našeho názoru dále není možné, aby pojišťovna snížila plnění na základě ceny nabídnuté z aukce, aniž by se za prodej za tuto cenu nějakým způsobem zaručila (například tak, že v případě neuskutečnění prodeje nikoli vinou poškozeného zbytek doplatí právě pojišťovna). V opačném případě by pojišťovna přenášela nepřiměřeným způsobem svou povinnosti nahradit poškozenému škodu, která plyne s pojistné smlouvy uzavřené s viníkem dopravní nehody, ze zák. č. 168/1999 Sb., o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla, a nakonec také z občanského zákoníku.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.