Společnost


AXA pojišťovna a.s.

Počet nahlášených stížností:42
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#23729Nevyplacení části pojistného plnění ve výši 63 880, Kč

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 8 dnů 9 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
23.05.2018, před 7 lety

Pavel Dosoudil

Znění stížnosti

Dne 18. 4. 2018 mi pojišťovna AXA více než standard, sdělila že uzavřeli moji pojistnou událost, s tím, že hodnota mého totálně zničeného vozu je 131 100,00 Kč, pojistné plnění na můj účet zaslala ve výši 67 220,00 Kč obratem a zbylou částku ve výši 63 880,00 Kč mi má předat Petr Beinhauer který vozidlo v elektronické aukci vydražil dne 18. 4. 2018, přestože jsem vydražiteli dne 25. 4. 2018 zaslal že mu vozidlo prodám a splnil jsem některé formální věci k prodeji, zaslal mi sdělení, že vozidlo co nejdříve vozidlo odveze, zaplatí mi kupní cenu, vozidlo dosud je na parkovací ploše servisu, uvedenou částku jsem nedostal dosud a nemohu si koupit vozidlo za mé totálně zničené vozidlo i když jsem toto v pojišťovně AXA 3x urgoval písemně. V příloze předkládám doklad od pojišťovny AXA o uzavření pojistné události. S pozdravem Pavel Dosoudil


Produkt

Vše potřebné je v příloze.


Požadované řešení

Obratem vyplatit částku 63 880,00 Kč ať již pojišťovnou nebo vydražitelem, abych si mohl koupit druhé přiměřené vozidlo, bez kterého jsem již od 7. 4. 2018.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.6.2018 18:29, před 7 lety

Co se týče poskytnutí části pojistného plnění skrz odprodej vraku vozidla 3. osobě: Pojišťovny se tímto postupem snaží minimalizovat své plnění. Tato možnost, včetně postupu při odprodeji vozidla touto formou, musí být ošetřena v příslušných pojistných podmínkách či rovnou v pojistné smlouvě. Jelikož poškozený nemá možnost volby pojišťovny škůdce (viníka dopravní nehody), musel by s postupem skrze aukci souhlasit, jelikož § 2951 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, stanoví, že škoda se nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to dobře možné, anebo žádá-li to poškozený, hradí se škoda v penězích.

Podle našeho názoru dále není možné, aby pojišťovna snížila plnění na základě ceny nabídnuté z aukce, aniž by se za prodej za tuto cenu nějakým způsobem zaručila (například tak, že v případě neuskutečnění prodeje nikoli vinou poškozeného zbytek doplatí právě pojišťovna). V opačném případě by pojišťovna přenášela nepřiměřeným způsobem svou povinnosti nahradit poškozenému škodu, která plyne s pojistné smlouvy uzavřené s viníkem dopravní nehody, ze zák. č. 168/1999 Sb., o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla, a nakonec také z občanského zákoníku.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.7.2018 18:02, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.